جريدة الطريق

رئيس مجلس الإدارة مدحت بركات

  • WE
الخميس 1 أكتوبر 2020 02:27 مـ 13 صفر 1442هـ
فن وثقافة

حمو بيكا يكشف حقيقة تعرضه لحادث سير (فيديو)

حمو بيكا
حمو بيكا

كشف مغني المهرجانات حمو بيكا، حقيقة تعرضه لحادث سير صباح اليوم الإثنين، في الساحل الشمالي أثناء تواجده هناك لقضاء إجازته الصيفية.

وقال حمو بيكا، في فيديو نشره عبر "فيسبوك"، إن السيارة التي تعرضت لحادث على طريق الساحل الشمالي تخص مدير أعماله وليست سيارته، حيث أنه في هذه الأثناء كان يمكث في الفندق وعندما علم بالحادث ذهب مسرعا للاطمئنان على مدير أعماله، وحينها تحدثت الصحافة عن تعرضه لحادث، وهو أمر غير صحيح.

وكشف حمو بيكا تفاصيل الحادث: "كان فيه عربيات واقفة صف تاني في الممنوع، وكان في عربية ضهرها كله في الشارع، وهو بيلف الملف خبط العربية دي ومكنش شايف حاجة، طبعًا إحنا اتصورنا والناس بقت بتحب تنزل أي حاجة على فيسبوك، بس لما تيجي تكتب اكتب بعقل، هو دلوقت بخير وبيتحقق معاه في النيابة ومعاه المحاميين بتوعي، كله بيقول عربية حمو بيكا لأ هي عربية مدير أعمالي".

اختتم: "وحدوا الله وكل سنة وأنتم طيبين، اتطمنوا أنا بخير الحمد لله، محدش بيهرب من قضاء ربنا، في واحد بيبقى نايم في أمان يصحوا يلاقوه ميت، اللي بيجي في الحديد بيتصلح إنما البني آدمين مبتتصلحش، أنتوا عارفين إن الساحل زحمة، والبني آدم بيخطأ، الحمدلله أن الكل بخير ومحدش حصله حاجة".

اقرأ أيضا| أحد متضرري حادث حمو بيكا في الساحل الشمالي:”مش هسيبه غير لما آخد حقي”

وأطلق حمو بيكا، اليوم الإثنين، مهرجانه الجديد "سكينة برازيلى" عبر قناته على موقع "يوتيوب"، وشاركه الغناء أبو ليلة، ونور التوت، توزيع فيجو الدخلاوي، والسيسي.

حمو بيكا نور التوت حادث حمو بيكا فيجو الدخلاوي مهرجان سكينة برازيلي