الطريق
السبت 20 أبريل 2024 07:53 صـ 11 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

محكمة الأسرة اليوم 2020| ست السيد.. كريم يصرخ: مراتي مفترية وبتعمل معايا حاجات غريبة

محكمة الاسرة-أرشيفية
محكمة الاسرة-أرشيفية

"مراتي مفترية، مراتي سرقت عقلي، وسرقت معاه فلوسي وممتلكاتي، خلتني نمت على الأرض ومش لاقي قوت يومي"، هذه المرة وقف أمام محكمة الأسرة بالتجمع الخامس رجل يبلغ الـ30 من عمره، يصف زوجته بالمفترية، وكانت حالته منهارة بالكامل .

اقرأ أيضا: اختلس 44 مليون جنيه.. القبض على موظف عام هارب من 15 سنة سجن


وبدموع تملؤها الحسرة على عقله الذي سلبته تلك الزوجة، بدأ كريم يروي حكايته بجملة "عشت معاها صابر ومحتسب عند ربنا أجري"، ليشير إلى أنه وجد نفسه فى الشارع بعدما طردته زوجته من منزله، وسرقت كل مايملك ليفترش في النهاية الأرض وينام جائعا لا يملك قوت يومه، ومن ثم تضربه أمام والدته ليفقد رجولته بعظ إهاناتها المتكررة بحقه .

وقع كريم تحت يد إمرأة لا ترحم، تفننت فى تعذيبه، وجعلته ينام كل ليلة باكيا على الخطأ الأكبر في حياته "عشت معاها أسود أيام حياتي، ووقتها عرفت إن كيد النسا بيورث الكفر، و3 مرات أنقذوني من الإنتحار في 8 شهور بس، وهي مدة جوازنا".

ليصاب بحالة هستيرية أمام هيئة المحكمة متوسلا لهم أن يرحموه من بطش تلك المرأة،: "بتعمل معايا حاجات غريبة، بتصحيني فى نص الليل عشان تتخانق معايا من غير سبب، وفيه ناس كتير حاولوا يتوسطوا بينا ويصلحوا علاقتنا بس للأسف مفيش أي حاجة فلحت معاها عشان ترجع لعقلها، انقذوني منها ورجعولى حقي عشان خلاص مش مستحملها ".

ولا تزال القضية منظورة أمام محكمة الأسرة بالتجمع الخامس تنتظر الحكم.