الطريق
الجمعة 3 مايو 2024 03:39 مـ 24 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

للمرة السابعة.. سالي عبد السلام تصاب بمرض الثعلبة

سالي عبدالسلام
سالي عبدالسلام

كشفت الإعلامية سالي عبد السلام، عن إصابتها بمرض الثعلبة للمرة السابعة، خلال مقطع فيديو قامت بنشره على حسابها الشخصي بانستجرام.

وقالت سالي عبد السلام: "دخلت الدوامة دي تاني مرض الثعلبة وخلل المناعة للمرة السابعة في ٥ سنين، سبحانك يا رب، يا دوبك لسه مخلصة علاج وكورتيزون وحاولت أخس تاني وأرجع أعالج شعري من الصيف لكن ملحقتش".

وأضافت سالي: "في ٥ شهور تعافي بعد ما تتعالج تطلع تاني بالسرعة دي ودي أول مرة تحصل يعني ٣ شهور من الضغط النفسي والعصبي ودي أول حاجة ترجع المرض ضده ... حاولت أمثل أني أتعالح كويس زي ما على طول بعمل بس جسمي كل مرة يرفض يمثل معايا وابتلاني في أكتر حاجة كنت بحبها".

واستكملت سالي عبد السلام: "سبحانك يا رب لما الدكتورة تقولي في أطفال وبنات بقت تيجي تاخد الحقن وتقول سالي بتاخدها فرحت... قولت لعلها المنجية من الابتلاء".

واختتمت الفيديو: "مفيش حاجة تستأهل أنك تضغط على نفسك ولا تزعل وتمرض وتموت! دكتور عاصم فرج شكرا ومفيدة الله يسعدك أنك عرفتيني عليه... دكتورة سماح الملاح ودكتورة سالي ودكتورة هبة أنا بدعيلكم عارفة أني ببقى صعبانة عليكم ومش بأيدكم الوجع والله... الحمد لله... إنا لله وإنا إليه راجعون... ادعولي.

سالي عبدالسلام تتعرض للتحرش

يذكر أن الإعلامية سالي عبد السلام تعرضت للتحرش داخل سيارتها وهي تشرب مشروبا من أحد الكافيهات ونشرت فيديو عبر حسابها الشخصي على إنستجرام توضح ما حدث معها خلاله.

اقرأ أيضاً:

محمد يسري يهنئ شقيقته هنا بنجاح أغنية «بنت أبويا»