الطريق
الخميس 28 مارس 2024 02:55 مـ 18 رمضان 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

محمد أسامة يطرح فيديو كليب ”على قدنا” على يوتيوب

المطرب محمد أسامة
المطرب محمد أسامة

طرح المطرب محمد أسامة، أحدث فيديو كليباته الغنائية، والذي يحمل اسم "على قدنا"، عبر القناة الخاصة بشركة "PMG Egypt" على موقع الفيديوهات الشهير اليوتيوب، وتعد الأغنية من كلمات الشاعر مصطفى حدوتة، ومن ألحان خالد سلطان، وتوزيع إيهاب كولبيكس، ومن إخراج هاني هانز.

ومن كلمات أغنية "على قدنا"

"الحلو في الروح مش في الشكل.. واحنا حلوين من جوانا.. والشبع في العين مش بالأكل.. واحنا عنينا مليانة.. الغنى في النفس مش في الجيب.. ما ياما صرفنا وأدينا.. معانا أو معناش مش عيب... العيب لما نمد إيدينا.. على قدنا.. بس محدش قدنا.. واللي يسأل عننا يسمع عننا كل خير.. على قدنا.. بس محدش قدنا.. مش هتقابل زينا ده اللي زينا مش كتير.. مياكلش على إيدينا.. احنا اللي عملنا وسوينا.. كل اللي عايشها يعيش.. عيشتو وبلاش ييجي يعيشها علينا.. ماتشوفش وحش فينا.. علشان سالكين مع بعضينا.. عندنا مبدأ اسلك تسلك.. لناس سالكين لينا.. بتيجي بالشقا مش بالسهل.. واحنا كفوفنا شقيانة.. واخد الحق محتاج عقل.. واحنا دماغنا شغالة.. بتمشي حب ومش بالقفش.. وكل الدنيا حبانا.. وبنفوت في الحديد منخافش.. علشان نضاف من جوانا.. على قدنا بس محدش قدنا.. واللي يسأل عننا يسمع عننا كل خير.. على قدنا بس محدش قدنا".

اقرأ أيضًا: عبد الباسط حمودة يطرح أغنيته الجديدة «قرايب مين».. فيديو

آخر أعمال النجم محمد أسامة

ومن ناحية أخرى، كان آخر أعمال الفنان محمد أسامة، هي أغنية "كام ملاحظة"، التي طرحها مؤخرا عبر قناته الوسمية بموقع يوتيوب، وكانت الأغنية من ألحان عزيز الشافعي، ومن كلمان الشاعر تامر حسين، والموزع وسام عبد المنعم.