الطريق
السبت 18 مايو 2024 09:26 صـ 10 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

بعد غياب طويل.. فرقة وسط البلد تعود بأغنية ع الوعد (فيديو)

أغنية ع الوعد
أغنية ع الوعد

كشف فريق وسط البلد، عن أحدث أعماله الغنائية بعنوان "ع الوعد"، وذلك عبر القناة الرسمية للفرقة على موقع اليوتيوب وجميع المنصات الموسيقية الرقمية، وتعتبر هذه الأغنية عودة للفريق بعد غياب فترة طويلة.

أغنية فريق وسط البلد

أغنية "ع الوعد" لفريق وسط البلد، تقدم مزيج مختلف من الموسيقى، يحاول إرضاء جميع الأذواق كما تعودنا من الفريق.

والأغنية من كلمات الشاعرة أمار مصطفى، تلحين وسط البلد، وإخراج عبد المنعم محمد على، وتم التصوير في إطار بسيط حول أعضاء الفريق وهم في حالة من البهجة والسعادة.

اقرأ أيضًا: الإعلامي عمرو الغزاوي يشارك في تقديم مهرجان جرش للثقافة والفنون

كلمات أغنية ع الوعد لـ فريق وسط البلد

تقول كلمات أغنية فريق وسط البلد الجديدة: "ماسكة اديه وعنيها في عينيه بتطمنه بكلام بيقويه وتوعده سوا يكبروا ماهو ليها وهى ليه مهما الكون دار حواليها وحواليه ينادي عليها تجري دنيتها بيها واللي كان بس ليها يتوه عن عنيها وتبعده ومهما بتنسى هو ع الوعد لسه مهما تكون بعيدة شايفها ومستنيها صوته الضعيف الهادي من جوا منها ينادي، كل اللي حلمت بيه وياه لسه مادد ايديه يا هل ترى سمعاه يا هل ترى فكراه جواها مش شايفاه وبتدورعنيها عليه ينادي عليها تجري دنيتها بيها".

وتقول أيضًا: "واللي كان بس ليها يتوه عن عنيها وتبعد ومهما بتنسى هو ع الوعد لسه مهما تكون بعيدة شايفها ومستنيها أتاري هى كمان كل أما عينها تنام تندهله تلقى ايديه ف اديها زى زمان يرسملها ضحكة ويلون الأيام يرسملها ضحكة ويلون الأيام ينادي عليها تجري دنيتها بيها واللي كان بس ليها يتوه عن عنيها وتبعد ومهما بتنسى هو ع الوعد لسة مهما تكون بعيدة شايفها ومستنيها".

اقرأ أيضًا: محمد هنيدي يحتفل بالعرض الخاص لـ فيلم ”مرعي البريمو” في هذا الموعد