الطريق
الخميس 16 مايو 2024 05:58 مـ 8 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

عمر طلعت زكريا يرثي والده بكلمات مؤثرة: ”غريبة الدنيا من غيرك”

الراحل طلعت زكريا ونجله عمر
الراحل طلعت زكريا ونجله عمر

نشر الفنان عمر طلعت زكريا، نجل الراحل نجم الكوميديا طلعت زكريا صورة جديدة عبر حسابه الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات "انستجرام" وهو يرثي والده بكلمات أصيلة وعمية مؤثرة.

وجاءت الكلمات التي نشرها كالآتي:" وغريبة الدنيا وهيا من غيرك بس أنا عارف إن هوا ده الخير ،وجديده يا صاحبي الدنيا من غيرك أنا عارف أنك في مكان أحلى بكتير".

وتابع:"وياما هربنا وبعربيتك سافرنا وياما في كلام الكوره اتخانقنا دلوقتي انا مجروح يا خسارتك ملحقتش اقولك أني قدرتك ،،بيرن في ودني ضحكك وصوتك مش قادر حتى أمسح تليفونك".

واختتم:"هصليلك وفي كل ثانيه هدعيلك أن ربنا يخليك مبسوط في مكانك ،،وأبني هيكون أسمه على أسمك هيعرف صورتك ويحفظ قصصك".

ودعا له المتابعون من خلال التعليقات  داعين له بالرحمة والمغفرة.

يذكر أن آخر أعمال الفنان الراحل طلعت زكريا هو "حليمو أسطورة الشواطئ" الذى  تم عرضه في ديسمبر 2017، وشاركه البطولة كل من: دينا، وريم البارودي، وأمينة، ونرمين ماهر، وبيومى فؤاد، وإخراج محمد سعيد.

View this post on Instagram

وغربيه الدنيا وهيا من غيرك بس أنا عارف إن هوا ده الخير ،،وجديده يا صاحبي الدنيا من غيرك أنا عارف أنك في مكان أحلى بكتير ،،وياما هربنا وبعربيتك سافرنا وياما في كلام الكوره اتخانقنا دلوقتي انا مجروح يا خسارتك ملحقتش اقولك أني قدرتك ،،بيرن في ودني ضحكك وصوتك مش قادر حتى أمسح تليفونك،،هصليلك وفي كل ثانيه هدعيلك أن ربنا يخليك مبسوط في مكانك ،،وأبني هيكون أسمه على أسمك هيعرف صورتك ويحفظ قصصك ????????

A post shared by omartalaatzakaria (@omartalaatzakaria_) on Oct 29, 2019 at 7:59am PDT