الطريق
السبت 18 مايو 2024 07:33 صـ 10 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

منة شلبي تشكر إدارة مهرجان القاهرة وتهدي الجائزة لوالدتها (صور)

منة شلبي وهند صبري
منة شلبي وهند صبري
نشرت الفنانة منة شلبي عبر حسابها الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات "انستجرام"، صورًا خلال تكريمها من قبل إدارة مهرجان القاهرة السينمائي الدولي في دورته الـ41 بجائزة فاتن حمامة للتميز عن مجمل أدوارها التي قامت بها خلال مسيرتها، وأيضا صور تسليم هند صبري الجائزة لها. 
وعلقت "شلبي" قائلة: "شكراً مهرجان القاهرة السينمائي على التكريم االعظيم والجايزة المهمة جداً جداً في مشواري.. هفضل على طول أقول إني فخورة بانتمائي لصناعة السينما اللي بتعلمنا نحس ونحب ونضحك ويبقى عندنا مشاعر.. شكراً لكل المخرجين اللي اشتغلت معاهم وصدقوا فيّا وخلوني بطلة لأحلامهم. ????????". 
وتابعت: "وشكراً لإدارة المهرجان تاني على اختياركم لهند إنها تقدملي الجايزة.. اتنين اتنين اصحاب اصحاب بجد". 
وأكملت:" شكراً لزمايلي واصحابي الحلوين على فرحتهم بيا ووقوفهم جنبي.. حب كتيييير لكل حد باركلي وآسفة إني مش لاحقة أرد عليكم كلكم.. بحبكم واحد واحد وواحدة واحدة. ????". 
واختتمت:" وأخيراً وليس آخر بهدي الجايزة دي لأمي اللي أنا بنجح بيها وعشانها وليها. ❤❤❤❤⠀". 
يذكر أن فعاليات مهرجان القاهرة السينمائي بدأت مساء أمس في الـ7.00 مساءً، وسط حضور عدد كبير من نجوم الفن والإعلام من مصر والوطن العربي، وتستمر الفعاليات حتى يوم 29 من شهر نوفمبر الجاري. 
View this post on Instagram

شكراً مهرجان القاهرةالسينمائي على التكريم االعظيم والجايزة المهمة جداً جداً في مشواري.. هفضل على طول أقول إني فخورة بانتمائي لصناعة السينما اللي بتعلمنا نحس ونحب ونضحك ويبقى عندنا مشاعر.. شكراً لكل المخرجين اللي اشتغلت معاهم وصدقوا فيّا وخلوني بطلة لأحلامهم. ????????⠀ ⠀ وشكراً لإدارة المهرجان تاني على اختياركم لهند إنها تقدملي الجايزة.. اتنين اتنين اصحاب اصحاب بجد. ????⠀ ⠀ شكراً لزمايلي واصحابي الحلوين على فرحتهم بيا ووقوفهم جنبي.. حب كتيييير لكل حد باركلي وآسفة إني مش لاحقة أرد عليكم كلكم.. بحبكم واحد واحد وواحدة واحدة. ????????????⠀ ⠀ وأخيراً وليس آخراً بهدي الجايزة دي لأمي اللي أنا بنجح بيها وعشانها وليها. ❤❤❤❤⠀ ⠀ @cairofilms #CIFF41

A post shared by Menna Shalaby (@mennagram) on Nov 21, 2019 at 10:05am PST