الطريق
الثلاثاء 30 أبريل 2024 01:26 مـ 21 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

«عيب أقتحم الحياة الأسرية».. أول تعليق من مصطفى كامل على أزمة شيرين عبد الوهاب

شيرين عبد الوهاب ومصطفى كامل
شيرين عبد الوهاب ومصطفى كامل

علق الفنان مصطفى كامل نقيب الموسيقيين، على الأزمة التي تعرضت لها الفنانة شيرين عبد الوهاب خلال الساعات الماضية، بعد دخولها المصحة للعلاج من المخدرات.

وقال مصطفى كامل، خلال مداخلة هاتفية لبرنامج "حضرة المواطن"، الذي يقدمه الإعلامي سيد علي عبر فضائية "الحدث اليوم": "كلمني المحامي ياسر قنطوش، وقال لي احنا محتاجين وقفة النقابة ونقيب الموسيقين معنا، وأنا متوجه لقسم النزهة، بدوري كلمت مسؤولة والرجل مشكور في القاهرة".

وأضاف "كامل": "وصلني بلاغ أن شيرين عبد الوهاب اتطردت ومختطفة، وأنا لا أعلم أي تفاصيل، فكلمت حد مسئول، قال لي لا ده الموضوع ده بقى له خمس أيام واللي دخلها للمستشفى هم أهلها أخوها، لسبب ما أنا مش عايز اتكلم فيه".

وتابع نقيب الموسيقين: "حسام حبيب اه كلمني، لكن هو ملوش صفة في لأنه لا رد الزواج أو هو ممثل عنها يعني، أهليته بها منقطعة".

وأكمل: "أنا بتكلم كنت في الوقت ده بتكلم كراجل بحب شيرين وزميل شيرين لغاية ما تطورت الأمور امبارح وأنا للأسف انشغلت أنا ومجلس ادارتي بالكامل في القرارات مؤتمرأمس"، مؤكدًا: "كل اللي أقدر اقوله وأعلنه وجنبي الفنانة نادية مصطفى، حلمي عبد الباقي، أحمد أبو المجد، حمادة أبو العزيز وخالد بيومي، منصور هندي أدارتي بالكامل".

وأرداف: "كلمني بعض الزملاء والفنانين الكبار، سألوني أستاذ مصطفى موقفك إيه؟، قلت لهم تحت أمركم، لكن أنا الشكل العائلي للخلاف، أنا مش حابب أدخل فيه خالص يعني".

وأختتم: "كل الدعم لأختي وزميلتي وحبيبتي الثروة القومية الصوت الذهبي، اللي أنا زعلان على كل اللي بيحصل ده، أحنا لها مننا كل الدعم، وقت ما تقول انا محتاجة النقابة احنا في ظهرها، وتحت أمرها في اي حاجة، المهم نرجع شيرين عبد الوهاب اللي أحنا بنفخر بها كلنا كمصر والوطن العربي".