الطريق
الجمعة 26 أبريل 2024 10:04 صـ 17 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

نوال أمام محكمة الأسرة : «بنتي بتموت أكلت المخدرات على أساس أنها حلاوة»

صورة تعبيرية
صورة تعبيرية

«بنتي افتكرت المخدرات حلاوة وكانت هتموت والسبب جوزي».. هكذا بدأت «نوال» وصف حكيتها مع زوجها أمام قاضي محكمة الأسرة بالجيزة.

وقالت نوال أمام قاضي محكمة الأسرة بالجيزة:« بنتي أخدت جرعة من المخدرات بالخطأ من المخدرات اللي بيشربها أبوها ودخلت العناية المركزة دي، كانت هتموت كنت بدعي ربنا في كل دقيقة أصل مليش غيرها في الدنيا».

اقرأ أيضًا: عاجل| تغريم أحمد آدم 300 ألف جنيه بتهمة التهرب الضريبي

وتابعت الزوجة:« أنها تزوجت منذ 8 سنوات، وبعد مدّة من الزواج حدثت بعض الخلافات بينها وبين زوجها وفي نفس الوقت مشكلة مع زوجي في الشغل وسابه عشان المشكلة دي دخل بعدها في حالة اكتئاب شديدة، واتجه إلى تعاطي المخدرات دي، اشتغلت في مستشفى «عاملة نظافة»، كان ييجي يوم القبض يضربني ويسب فيا ويأخذ المرتب يشتري به مخدرات».

أضافت نوال: «في اليوم اللي بنتي شربت فيه مخدرات حصلت مشادة بيني وبينه ضربني وقتها حتى أفقدني الوعي قعدت إثرها شهر في المستشفي، وبعد ما رجعت البيت لقيته بايع عفش البيت كله واشتري به مخدرات عشان يشربها، خلال الحِقْبَة دي بنتي كانت قاعدة في غرفة النوم لوحدها، وجدت كيس في بودرة «بيسه» البنت لسه طفلة ما تعرفش إيه ده افتكرت أنه حلاوة وقامت بأكله، وبعدها أغمى عليها وسقط على الأرض ورحنا بها المستشفى لحد ما وصل بي الأمر أني جيت للمحكمة عشان أخلعه».