الطريق
السبت 4 مايو 2024 01:46 صـ 24 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

«حفل التخرج خلاني أعيط».. تصريحات صادمة لتارا عماد حول مراحل دراستها

تصريحات تارا عماد
تصريحات تارا عماد

تحدثت الفنانة تارا عماد عن فترة دراستها بمرحلتي الثانوية والجامعة، مشيرة إلى أنها لم تكن تهتم بالدراسة بقدر اهتمامها من أن تطور في التمثيل وفي أعمالها الفنية.

تصريحات تارا عماد

وقالت الفنانة تارا عماد خلال حوارها ببرنامج "معكم منى الشاذلي" على قناة cbc، إنها تخرجت من الجامعة بعد 8 سنين من الدراسة في كلية الفنون التطبيقية، بعد أن أنهت دراستها الثانوية في عام 2012، ثم أخذت عامين أجازة من الدراسة، من أجل السفر والعمل.

وتابعت تارا عماد حديثها، وقالت: "أخدت سنتين إجازة عشان كنت بسافر أخد ورس تمثيل في أوروبا وغيره وبعمل موديلينج، وكنت كمان بشتغل لحد ما قررت أنا عاوزة ادرس ايه، وفعلًا دخلت الجامعة سنة 2014".

وأوضحت: "دخلت كلية فنون تطبيقية ودراستها مدتها خمس سنين، بس أنا أخدتها في تمن سنين مش عشان أنا فاشلة أو بسقط، بل بالعكس هي كلية حلوة وبجد اتعلمت منها حاجات كتير، بس مشكلتها إنها كانت فيها حاجات عملي كتير وأنا شغلي كان أولاوية بالنسبالي".

وأضافت: "كنت محتاجة بس أخلص الجامعة مش عشان حد بيقولي أنا محتاج شهادة أو فارضين عليا الشهادة، وعشان كده كنت واخده الدراسة على مهلي"، مشيرة إلى أنها لم تتذكر موعد حفل تخرجها بسبب انشغالها في التصوير.

اقرأ أيضًا: هل تذهب إنجي المقدم لطبيب نفسي؟ اعرف التفاصيل

واختتمت تارا عماد حديثها، وقالت: "نسيت أحضر حفل التخرج الخاص بي، بسبب انشغالي بالعمل، والجامعة بعتتلي إيميل بمعاد الحفلة، بس مشوفتهوش إلا بعد شهر، واتوجعت لما ده حصل عشان ماما كانت مستنية اللحظة دي، وكلمتها وقعدت اعيط".