الطريق
الخميس 2 مايو 2024 06:24 مـ 23 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

ماجد الكدواني يكشف سر ذهابه لدكتور نفسي.. «فيديو»

الفنان ماجد الكدواني
الفنان ماجد الكدواني

كشف الفنان ماجد الكدواني عن أسباب ذهابه لطبيب نفسي، مشيرا إلى إنه بعدما قدم فيلم "تراب الماس"، أقدم على الذهاب للدكتور النفسي، وذلك خلال لقائه مع الإعلامي عمرو أديب والمطربة أصالة في برنامج "BIG TIME"، المذاع عبر شاشة "mbc".

تصريحات ماجد الكدواني

وأعرب الفنان ماجد الكدواني، قائلا: "بعد ما عملت فيلم تراب الماس، وفوجئنا بتأثرنا بالشخصية، وحسيت إن الشخصية لبستني ومراتي وابني بعد الفيلم بسنة قالولي أنت مش أنت ولازم تروح لطبيب نفسي".

وأضاف: "مروان حامد نفسه قال لي أنت مش ماجد اللي أعرفه ولازم تروح لطبيب نفسي، فعلا أنا كنت اتغيرت بعد لما حبيت الشخصية في فيلم تراب الماس ولبستني وتمكنت مني، وغذت جوايا حاجات بتغير الإنسان".

وأردف: "ومروان حامد قال لي عن الشخصية دي الموت على المحرمة إنه كل إنسان فينا جواه حتة عايز يعمل كل اللي نفس فيه من غير حساب ولا تأنيب ضمير ولا جلد ذات ولا خوف من عقاب ولا لوم ولا حسابات لقيم".

وواصل ماجد الكدواني: "أنا كنت واصل لمرحلة غضب مريع وأشوط حاجات برجلي وطاقة غريبة جوايا، فلما روحت للدكتور قال لي إذا كان فيه شخصية دخلتك وحبيتها بتفضل في العقل الباطن عندك، وأخدت كورس لطيف وابتديت أهدى من غير أدوية خالص، وبعدها بفترة حصل موقف غضبت غضب انفجاري بسبب حالة خاصة جدا في البيت حاجة ضاعت مني ومش لاقيها قلبت معايا بهستيريا مراتي وقتها قالتلي كلم الدكتور بقى أسأله إيه اللي بيحصل فقال لي الشخصية تحول لملف مقفول ممكن يتفتح وطمنهم في البيت وقال لهم عندي شخصية وليد سلطان اللي في فيلم الماس ساعة يروح وساعة يجي".

اقرأ أيضا: ماجد الكدواني يكشف لـ«الطريق» سبب تقديم جزء ثان من «موضوع عائلي»