الطريق
الخميس 25 أبريل 2024 02:28 صـ 16 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
42 حزب سياسي يقررون دراسة الأثر التشريعي لتعديلات قانون المرور وتشديد الغرامه الماليه محمد عبدالجليل: مهمة الزمالك صعبة في غانا.. ودريمز فريق عشوائي كرونسلاف يورتشيتش يعبر عن سعادته عقب بيراميدز على البنك الأهلي في دوري نايل بشير التابعي للطريق: الأهلي راح الكونغو ”مكسح” ومازيمبي فرقة فاضية أوس اوس من أجل فيلم ”عصابة مكس” في الفيوم هذا ماقالتة هنا الزاهد للجمهور عاجل.. ”كاف” يرد الاعتبار ويصدر قرار صارم بشأن أزمة نهضة بركان واتحاد العاصمة في بيان رسمي لبلبة تستكمل مشاهدها في فيلم ” عصابة مكس” الأرصاد تحذر من رياح مثيرة للرمال والأتربة تصيب القاهرة الكبرى غدًا ياسر إبراهيم: نتيجة مباراة الذهاب أمام مازيمبي الكونغولي خادعة و اللاعبين لديهم خبرات لغلق صفحة مباراة الذهاب محافظ الغربية يتابع الاستعدادات النهائية لبدء تطبيق قانون التصالح في مخالفات البناء سكرتارية المرأة بـ ”عمال مصر” تهنئ الرئيس السيسي والقوات المسلحة بالذكرى 42 لتحرير سيناء

فيديو.. جد وجدة ينهاران على الهواء لرؤية أحفادهما ويستغيثان بالسيسي

جد الأطفال
جد الأطفال
انهار "جد" و"جدة" على الهواء مباشرةً وقدّمت استغاثة عبر برنامج "حكايات شريهان" على شاشة "الحدث اليوم"، من أجل رؤية أحفادها.
وروت السيدة قصتها قائلةً: "في أول رمضان، وبعد وفاة ابني بشهر، مراته خدت والعيال وهربت بيهم من الحضانة بمساعدة أبوها.. ابني الكبير راح يجيبهم من عند أهلها رد عليه بإن أمهم خدتهم هي وجدهم".
وأضافت: "بقالي 4 سنين مشفتش ولاد أبني.. أنا اللي ربتهم مش أمهم، يعني حقي أنا أبدى من حقها هيا وحق أهلها".
وتابعت: "روحت أشوف الولاد في بيت أهلها، أبوها كان عاوز يضربني.. هل يرضي ربنا إننا ننحرم من عيالنا.. في شرع مين الكلام ده.. اليهود ميعملوش كده".
واستطردت: "أنا مش عاوزة حاجة غير إني أشوف ولاد ابني بس.. أمهم بتحرمهم من كل حاجة وأنا عاوزة أعوضهم".
فيما قال جد الأطفال: "ابني مات في حادثة في برج العرب، كان شغال في الأفراح على درامز.. لما مات عملت معاش الضمان الاجتماعي بتاع ابني باسمها غير الفلوس اللي كانت بتاخدها مني".
وأضاف: "عملت معاها اللي يرضي ربنا علشان خاطر ولاد ابني.. أرجو من الله ومن الرئيس السيسي، أنا عاوز أشوف ولاد ابني.. مش عاوز فلوس ولا شقة ولا غيره.. مشكلتي بسيطة عاوز أشوفهم بس".