الطريق
الجمعة 10 مايو 2024 06:14 مـ 2 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

نصر محروس يكشف السبب الحقيقي لخلافه مع بهاء سلطان «فيديو»

بهاء سلطان ونصر محروس
بهاء سلطان ونصر محروس

تصدر اسم الفنان بهاء سلطان التريند ومحرك البحث الأشهر "جوجل"، وبمواقع التواصل الاجتماعي المختلفة عقب حلقته برفقة الفنانة إسعاد يونس والمنتج نصر محروس، بعد الصلح بينهما ببرنامج "صاحبة السعادة".

وشهدت حلقة أمس الاثنين، ببرنامج "صاحبة السعادة" إعلان نصر محروس رسميا تصالحه مع بهاء سلطان، وإبراء ذمته من أي تعاقدات بينهما، بالإضافة إلى غنائه 4 أغنيات جديدة وهم "أسيبك ليه"، و"ليالي طويلة"،و"عاملين الصح"، و"أنا مش هندم" وهي آخر الأغاني التي تعاون بها مع نصر محروس.

بهاء سلطان في صاحبة السعادة

وتألق بهاء سلطان وهو يغني بصحبة الفرقة الموسيقية أغنيته الجديدة "عاملين الصح" وهي من كلمات نصر محروس، وألحان محمد يحيى، وتوزيع أكرم عادل، بالإضافة لأغنية "ليالي طويلة"، كلمات نصر محروس، وألحان عزيز الشافعي، وتوزيع أمير محروس.

ومن جانبه أكد نصر محروس على معزة بهاء سلطان لديه وقال على الهواء: "حبيبي وروح قلبي وصاحبي وعشرة سنين، كل ده كان لازم نقف عنده، ونقول إن مفيش حاجة بينا، وإن الحب أقوى من أي مشاكل ممكن تبقى موجودة وأقوى من أي ماديات وتعاقدات.. إنت كمشروع خرجت من تحت الإيدين دي، فتفضل الإيدين دي خدامة ليك طول العمر، وعمرها ما تكون ضدك".

وأضاف: "أنا بعمل كل حاجة بجد من قلبي لأخويا وبيت أخويا، لو بسامح في فلوس، في ألبوم جاي أو مفيش، أنا في الآخر وقفت قدام العشرة"، ليرد الفنان بهاء سلطان، قائلًا: "كفاية إن حضرتك بتحكم العشرة والود اللي بينا. الشغل بيحصل فيه مشاكل في كل حتة مش مع حضرتك بس، وإنت فعلا ليك معزة في قلبي والحمد الله إن ربنا وصل لك الإحساس ده".

كما قرأ نصر محروس إبراء الذمة الخاص ببهاء وبه: "أنا نصر محروس عبد المسيح، أبرئ ذمة الفنان بهاء سلطان من أي التزام، بسداد المبالغ المستحقة عليه والمتعلقة بالنسبة المتفق عليها من أجره عن اللايف. وأبرئ ذمته كذلك من استكمال تنفيذ العقود المحررة معه".

اقرأ أيضًا: بعد 9 أيام.. شيكو يعلن تعافيه من فيروس كورونا

صلح بهاء سلطان ونصر محروس

وجاء في نص إبراء الذمة أيضًا: "ويصبح من حقه التعاقد مع أي شركة أخرى دون اعتراض مني على ذلك. علما بأن الدافع الوحيد وراء ذلك هو فقط المحبة والتسامح. مع تمنياتي الطيبة له بالنجاح والتوفيق واستعدادي الدائم لمعونته فنيا وإنسانيا".

وعن تفاصيل مشاكله مع بهاء سلطان، قال المنتج: "أنا هقف عند بهاء سلطان علشان العشرة والعمر دة 18 أو 19 سنة دة عمر، عشرة وصداقة وبخاف عليه.. والسبب عناصر خارجية والالتزام بالعقود واحنا بنشتغل مع مؤسسة علشان نبني نجم أنت محدش كان يعرفك خالص في الأول وفجأة بقت الناس بتشدك من قمصانك فده ليه تمن إحنا دفعناه".