الطريق
الخميس 16 مايو 2024 07:57 مـ 8 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

بسبب إطلالته.. ويجز يثير الجدل في موسم الرياض ويتعرض للانتقادات.. صور

ويجز
ويجز

أثار مطرب الراب «ويجز»، جدلًا واسعاًا خلال الساعات الماضية وذلك عقب ظهوره بملابس غريبة في حفلته الأخيرة التي أقيمت في موسم الرياض، على مسرح أبو بكر سالم.

وظهر «ويجز»، وهو يرتدى ملابس غير متناسقة عبارة عن شورت باللون الموف وجاكيت باللون الأخضر وقميص باللون البيج، ما عرضه لكثير من الانتقادات.

وسرعان ما حصد ظهور «ويجز»، الكثير من التعليقات الساخرة من قبل متابعيه عبر منصات السوشيال ميديا المختلفة، حيث لم يكن ذلك الظهور هو الأول من نوعه لمطرب الراب الذي ظهر في جلسة تصوير مؤخرا في شوارع محافظة الإسكندرية يرتدي فيها ملابس أثارت الكثير من الجدل آنذاك.

وخلال السطور التالية نرصد تعليقات الجمهور على أزياء ويجز في حفل موسم الرياض.

تعليقات الجمهور على أزياء «ويجز»

نشر أحد مستخدمي موقع تويتر، صورة ويجز وهدى المفتي، وكتب: «مشكلة العيال اللي من نوعية ويجز دي اللي بتتشقلب علشان يرضي اللي وقع فحبها بأي شكل كان لهدف ما ويبين قد إيه لطيف ومثالي وبيقدسها».

مشكلة العيال اللي من نوعية ويجز دي اللي بتتشقلب علشان يرضي اللي وقع فحبها بأي شكلاً كان لهدف ما ويبين قد إيه لطيف ومثالي وبيقدسها وممكن يسيب حياته ويتخلى عن مبادئه لأجل رضاها ومش بيعاملها كبشر عادي لو أخطأ يقوله أنت مخطئ ولو أصاب كذلك ودايماً بيضع مبرر لأخطائها pic.twitter.com/X9PLYXJAh5

— ‏‎﮼حاتم،رمضان (@Hat3m74) March 15, 2022

وتابع: «ممكن يسيب حياته ويتخلى عن مبادئه لأجل رضاها ومش بيعاملها كبشر عادي لو أخطأ يقوله أنت مخطئ ولو أصاب كذلك ودايماً بيضع مبرر لأخطائها».

وكتب آخر تعليقًا على صورة ويجز في حفل موسم الرياض: «ايه دا يا غالي فن اختيار الألوان يا جماعة ويجز مايعرفش عنه حاجة».

ايه دا يا غالي???????????????????? فن اختيار الالوان يا جماعة ويجز مايعرفش عنه حاجه???????????????? pic.twitter.com/PuE30vv1WD

— MZ.17???????????? (@m7med_elzayat) March 15, 2022

وسخر أحد الجمهور من صورة ويجز، ورفض هدى المفتي له وكيف قلدها في ملابسها، وكتب: «هدي المفتي قالت ويجز احنا مش هننفع لبعض أنا محتاجة حد شبهي»، ليرد ويجز بملابس تُشبه ملابسها.

هدي المفتي : ويجز احنا مش هننفع لبعض انا محتاجة حد شبهي

ويجز : pic.twitter.com/9akhG4IHt1

— Mohamed Habeb????????‍???? (@Mohamed00870442) March 15, 2022

وانتقده آخر وكتب: «عندي بس مشكلة مع ويجز مع اني بحبه ونفسي حد يعرفة ان الفنان قيمة وقامة ومقام ويبطل الهلهلة اللي بيعملها في نفسه اللي بيبقي فيها شبه الناس المتسوحين اللي بتلبس اكتر من حاجة فوق بعض في المحطات».

عندي بس مشكلة مع ويجز مع اني بحبه ونفسي حد يعرفة ان الفنان قيمة وقامة ومقام ويبطل الهلهلة اللي بيعملها في نفسه اللي بيبقي فيها شبه الناس المتسوحين اللي بتلبس اكتر من حاجة فوق بعض في المحطات

— ٻحۑْے (@yyyehiaa) March 15, 2022

اقرأ أيضًا: بعد تصدرهم التريند.. تفاصيل حفل ويجز وعفروتو ومروان بابلو في السعودية

أغنية البخت لويجز

وأثارت أغنية ويجز، الأخيرة جدلًا كبيرًا خلال الأيام الماضية بسبب انتشار أنباء عن ارتباطه بالفنانة هدى المفتي، وأنه يهديها هذه الأغنية بعد مشاركتهما معا في بطولة مسلسل «بيمبو» الذي عرض مؤخرًا عبر منصة شاهد vip الرقمية.