الطريق
الخميس 2 مايو 2024 01:02 صـ 22 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

الزمالك بيفرح جمهور المنافس.. الغندور يشيد بفريقه رغم الهزيمة في كأس لوسيل

الزمالك والهلال - الصفحة الرسمية للنادي السعودي
الزمالك والهلال - الصفحة الرسمية للنادي السعودي

وجه خالد الغندور الإعلامي في فضائية الزمالك، رسالة إلى جماهير فريقه عقب الهزيمة أمام الهلال السعودي في مباراة كأس لوسيل، والتي أقيمت بالأمس على ملعب لوسيل في العاصمة القطرية الدوحة.

وكتب الغندور عبر صفحته الرسمية على "فيس بوك": "أنا كسبت الهلال في السعودية 2 وأنت كسبت الهلال 4، أنا اتعادلت مع الهلال وأنا لسه جاي من راحة واتغلبت ضربات جزاء، تروح تتريق حضرتك إنك كسبت الفريق ده 5 من غير ما تقول إنك كنت بتلعب 11 ضد 9 فكرني بالضبط إن الـ7 أكثر من الـ٩ في البطولات".

وأضاف: "لما تلاقي جمهور منافسك مبسوط وطاير من الفرحة عشان خسارتك، تعرف على طول إنه كان قرفان وتعبان وحزين ومخنوق ونفسه في حاجة تطلعه من الهم والغم اللي كان فيه، على طول تشكر الزمالك، اللي بيفرح جمهوره وبيفرح كمان جمهور المنافس بتاعه عشان مش لاقي فرحة مع فرقته كم أنت عظيم يا زمالك".

اقرأ أيضًا: محمد مصطفى يفتتح بطولة العالم للمصارعة بالهزيمة أمام بطل كوريا

وتابع: "أمس بعد اللقاء جمهور الهلال بيقول لجمهور الزمالك هارد لك، وجمهور الزمالك بيقول لجمهور الهلال تستاهلوا الفوز كنتم الأفضل في المبارة وفي ضربات الجزاء.. هي دي الرياضة مكسب وخسارة بدون مؤمرات كونية أو بيانات لتبرير أي هزيمة".

وتلقى الفريق الأول لكرة القدم بنادي الزمالك بالأمس، هزيمة أمام الهلال السعودي بنتيجة 4-1 بركلات الترجيح، ليتوج الزعيم الأسيوي بالنسخة الأولى من البطولة، وحصل المارد الأبيض رغم الخسارة على مليون دولار.