الطريق
الخميس 16 مايو 2024 01:11 صـ 7 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

زوجة خالد يوسف : «مش بغير على زوجي ودي مواصفات برج الدلو»

خالد يوسف وزوجته
خالد يوسف وزوجته

تحدثت شاليمار شربتلي زوجة المخرج خالد يوسف أثناء حوارها مع الإعلامية سهير جودة عبر حسابها الرسمي على فيسبوك ، وكشفت علاقتها بزوجها خالد يوسف، وسبب تسمية ابنتها على اسمها.

زوجه المخرج خالد يوسف

وكشفت شاليمار عن موهبتها قائلة: "إنها الوحيدة التي تقوم بالرسم على السيارات، فأنا رسامة تجريدية، ورسمت من قبل على سيارة ودخلت سباق الفورمولا و فزت".

مشيرة إلى أنها لم تخاف من الرسم إطلاقا، مؤكدة أنها لو خافت من الريشه مش هتقدر تملكها ولازم أحبها عشان تديني أي شئ وتقرب لي".

سبب تسمية ابنة خالد يوسف على اسم زوجته شاليمار

أوضحت شاليمار زوجة خالد يوسف عن سبب تسمية ابنتها على إسمها قائلة: "والله مش أنا اللي اخترت الاسم لبنتي، لكن اللي اختاره خالد يوسف، عمل انه رومانسي، و اتفاجئت بيه بيكتب اسمها شاليمار، وهو فعلا كان وقتها رومانسي".

سبب عدم غيرة زوجة المخرج خالد يوسف

وأكدت زوجة خالد يوسف خلال لقائها مع سهير جودة بأنها لم تشعر بالغيرة اطلاقا تجاه زوجها خالد يوسف ، قائلة: "لا أنا مش بغير، أغير عليه ليه ده هو اللي بيغير، وكون أن في بنات بتقرب منه لأن ده مجاله، انا متجوزتش شيخ مسجد أنا اتجوزت مخرج، وهو اتجوز رسامة، هو حواليه ناس كتير و الرسامة حواليها ناس كتير، وعن قناعة ارتبطنا ببعض، وانا أصلا شخص مش غيور ودي من مواصفات برج الدلو.

خالد يوسف يثير الجدل

على صعيد آخر ، تحدثت شاليمار بأنها لن تصدق اي اشائعات تظهر على زوجها خالد يوسف ، مضيفة: أومال بقى اللي متجوزة دكتور نساء تعمل ايه، انتي اخترتي الحياة دي فلازم تعشيها ، وأنا مش بغير خالص على زوجي وعندي ثقه به.

زوجه خالد يوسف و التنمر

كما تحدثت شاليمار عن التنمر قائلة: "مفيش حاجة اسمها تنمر، احنا بشر وفي جزء مننا واخد على السخرية من الآخر ودا جزء من تركيبتنا، موضحة: وأنا صغيرة كنت بضرب العيال، طويلة بقى وعندي ثقة في نفسي ما أنا متربية مع 4 ولاد للأسف كنت عنيفة، وأي حد يعادي صحابي كأنه عدو لي، كنت راجل الشلة و فتوة الشلة ومسئول الشلة وهذا أمر يسعدني".

اقرأ أيضاً:

سهير زكي عن لقائها مع أم كلثوم : «قالتلي أول مرة رقاصة...