الطريق
الخميس 16 مايو 2024 06:24 مـ 8 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

بـ 3 أغان من ألبومه الجديد.. حمزة نمرة يحتل صدارة اليوتيوب

المطرب حمزة نمرة
المطرب حمزة نمرة

يواصل المطرب حمزة نمرة صدارة تريند موقع الفيديوهات الشهير يوتيوب، وعدد من المنصات الرقمية للموسيقى، بعد طرحه 3 أغاني جديدة من ألبوم "رايق"، وهو أحدث أعماله الغنائية في صيف 2023.

حمزة نمرة يتصدر تريند اليوتيوب

وتصدر اسم المطرب حمزة نمرة تريند موقع الفيديوهات العالمي "يوتيوب" بثلاث أغنيات من ألبومه الجديد "رايق"، واحتلت المركز الأول أغنية "رياح الحياة" التي تخطت الـ 5 مليون مشاهدة عبر قناته الخاصة بموقع اليوتيوب، وكانت الأغنية من كلمات الشاعر محمود فاروق، ومن توزيع وميكساج كريم عبدالوهاب.

ومن كلمات أغنية رياح الحياة

"تهبي يا رياح الحياة دايما بما لا أشتهيه، واللي السنين مقدماه غير اللي قلت نفسي فيه، يلاقي قلبي فين دواه، واللي أذاه أقرب ما ليه ده جرح بيعلم، وصعب تسكن الألام وأخرج من اللي فات سليم، وصعب لما أروح أنام، ما أفضلش أراجع القديم طلع مكلف العلام، وخدت درس في الصميم ولسه بتعلم، وألف شكر للي باع ما صانش حتى بوء شاي، سلام يا 300 وداع واللي لقانا ما يساعوش، فخانة الوداع تساع مشاعرنا مش لعبة".

تفاصيل أغنية أنا الطيب

واحتلت أغنية أنا الطيب للمطرب حمزة نمرة، المركز الثاني في صدارة تريند اليوتيوب وحققت 1.5مليون مشاهدة في أقل من أسبوع من طرحها، وهي من كلمات محمود فاروق، وألحان حمزة نَمِرة وتوزيع وميكساچ عمرو الخضري.

ومن كلمات أغنية أنا الطيب

"أنا الطيب وعامل فيها مش طيب عشان الناس بقت بتدوس على الطيب، ومين كان حس بينا يا دمعي يا قريب، بامثل إني مش طيب، عشان إنتوا ديابة ولازم أنتش لقمتي منكوا، وليه يازمن بقى الطيب بيتعيب عامل قاسي وجوايا مافيش قسوة، ماليش غير قسوتي عزوة بتدوا الحق للأقوى وبتيجوا تمللي ع الطيب".

تفاصيل أغنية لعله خير

وتصدرت أغنية لعله خير للفنان حمزة نمرة المركز الثالث بترند اليوتيوب، وحققت أكثر من مليون مشاهدة منذ طرحها وحتى الآن، وكانت الأغنية من كلمات عمر طاهر، ومن ألحان حمزة نَمِرة وتوزيع وميكساچ كريم عبدالوهاب وجيتار مصطفى أصلان، وتنفيذ وتريات أحمد عاطف.

اقرأ أيضا.. 24 فبراير.. تفاصيل حفل حمزة نمرة في التجمع الخامس

موضوعات متعلقة