الطريق
السبت 27 أبريل 2024 12:51 صـ 17 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

ماجد الكدواني: الناس بتقولي انت وكريم عبدالعزيز ”مرتبطين” (فيدي)

ماجد الكدواني - كريم عبد العزيز
ماجد الكدواني - كريم عبد العزيز

حل الفنان ماجد الكدواني، ضيف برنامج "سهرانين"، مع الفنان أمير كرارة، عبر شاشة قناة "ON"، حيث مشف في الجزء الثاني من الحلقة عن علاقته بالفنان كريم عبدالعزيز ومدى ارتباطهما ببعض.

وقال الكدواني عن الفنان كريم عبد العزيز: "بتعلم من كريم حاجات كتيرة أوي، دايما ما بينا فضفضة، من الناس القليلين اللي ببقي مرتاح وأنا بتكلم معاه، وتحس بأمان وأنت بتتكلم معاه، عمره ما يمثل أو يضحك عليك".

اقرأ أيضا: ماجد الكدواني: محمود حميدة ضربني علقتين في ”عفاريت الأسفلت” (فيديو)

وأضافت ماجد الكدواني: "كلامه كله من قلبه، وهو ممثل مختلف ورهيب، ومهما قولت مش هديله حقه، دايما بيطلعوا علينا إشاعات، وبيقولوا هو أنتوا مرتبطين؟؟".

وتابع ماجد حديثه قائلا: "كريم ميعرفش يتكلم إلا من قلبه، والمعامله معاه لازم تكون بحساب أوي، وطبيعية في نفس الوقت، وهو ذكي جدا، وصعب تتعامل معاه، غير لما تكون من قلبك، وهو ينطبق عليه مقولة: "ما يصدر من القلب يصل للقلب، ومالا يصدر من القلب لا يصل حتى للآذان"، وكريم عشرة عمر بجد".

وعن بداية تعارفه على النجم كريم عبد العزيز، قائلا: "تعرفت عليه عليه في أول مره منذ 20 سنة، ومش هبالغ أو بجامل، بس كريم بأمانة ربنا، تركيبة ساحرة جدا، وحدش يعرف يفهمه، وهو حساس جدا، وعنده كم من المصداقية رهيبة، وميعرفش يقول كلمة غير من قلب".

واختمم ماجد الكدواني حديثه قائلا:" كريم بالنسبة لي أخ وصديق ، وبتعلم منه حاجات كتير حتى في الحياة، مش في الفن بس، وبتعلم من حكمته بتصرفاته مع البشر، وردود أفعاله، وانضباط في النفس، عنده ضبط نفس بغير منه، ربنا يحميه ويحفظه ويديمها عليه نعمة، ويديمه نعمة في حياتي".