الطريق
الثلاثاء 7 مايو 2024 01:51 صـ 27 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

بعد اختفائها أشهر.. إصابة إعلامية شهيرة بالمرض اللعين

الإعلامية أسماء مصطفى
الإعلامية أسماء مصطفى

صدمت الإعلامية أسماء مصطفى مقدمة برنامج "هذا الصباح" المذاع عبر شاشة قناة إكسترا نيوز، الجمهور والمتابعين بإعلان إصابها بمرض خطير.

وأشارت إلى أن إصابتها بالمرض كان السبب في ابتعادها عن الناس وغيابها لأشهر طويلة، وأعلنت عن ذلك في تغريدة نشرتها عبر صفحتها بالسوشيال ميديا.

وكتبت أسماء مصطفى، عبر صفحتها الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك": "أنا بعتذر طول الفترة اللي فاتت عن الاختفاء وعدم الرد غصب عني، الحقيقة إني بقالي كام شهر مش عارفة أرد أو اكتب أقول إيه لمعظم الناس".

وتابعت: "وده كان علشان أمي وعيلتي لحد ما يستوعبوا القصة، وبعد ما عرفت ورضيت، خلاص مش فارق معايا خلاص.. أنا حالي حال ناس غيرى كتير بيمروا بمعركة مع المرض اللعين، الاسم صعب معلش، وأنا منهم بحاول وبكافح، وربنا كريم".وأضافت أسماء مصطفى: "صحيح المشوار لسة طويل والشفا بإيدين ربنا وحده، وما علينا غير إننا ناخد بالأسباب ونرضى بقضاء الله ونساله اللطف فيه.. مش عايزة حد يزعل، أنا بس محتاجة الدعاء لأني مؤمنة، لأنه بيغير القدر أنا قطعت مسافة كويسة في رحلة العلاج الحمد لله".

اقرأ أيضًا: ”وربنا لانيمك من المغرب يا بوشينكى”.. محمد هنيدي يروج لببجي موبايل بطريقة مختلفة

واختتمت كلامها: "ولسة في خطوات تانية ربنا يسهل، في انتظار تحديد ميعاد العملية، علشان كدة عدم ظهوري هيطول، رجاء تاني محدش يتضايق، فضلا الدعاء".