جريدة الطريق رئيس التحريرمحمد عبد الجليل
الأحد 27 نوفمبر 2022 06:56 صـ 4 جمادى أول 1444 هـ

المهدي يكشف مفاجأة صادمة وراء طلاقه لـ منة عرفة

منة عرفة وطليقها محمود المهدي
منة عرفة وطليقها محمود المهدي

أثارت الفنانة منة عرفة ومحمود المهدي جدلا كبيرًا بسبب طلاقهما للمرة الثالثة رسميًا وكشف طليقها عن مفاجأة صادمة وراء طلاقه لها.

وكتب "المهدي" عبر خاصية الستوري التابعة لصفحته الشخصية بموقع "إنستجرام": "حسبي الله ونعم الوكيل في كل أم ورا خراب بيت بنتها وكل همها الماديات بس".

وقال أيضًا في منشوره بعد إعلان منة عرفة الطلاق: "ربنا يعوضني عن كل خسارة خسرتها وثقتي في ربنا كبيرة لأني مقصرتش كنت بحافظ”.

وفي وقت سابق، حذف منشور كشف خلاله الأسباب الحقيقية للطلاق وكتب خلاله: "تم الطلاق خلاص للأسف كان في خيانة وعديتها وأضحك عليا في أول الجوازة".

وأشار إلى أنه وقتها كان سكوته ليحافظ على بيته، معلقًا: "وغير أمها سبب خراب البيت بسبب الفلوس عشان هي اللي كانت بتصرف عليها منه وإني كنت رافضها تشتغل في المجال".

وقال أيضًا: "وأمها مكانش عندها مانع تتنازل مقابل الفلوس بس كل حاجة بالدليل.. فضلت تحاول لحد ما خربت البيت وخدو فلوس مني كتير هي وأهلها واتهجموا عليا وخدوا العفش.. وبيعوني العربية".

اقرأ أيضًا: من 50 لـ 100%.. بالتزامن مع ظهور النتيجة تعرف على مجاميع أشهر الفنانين في الثانوية عامة

واختتم طليق منة عرفة كلامه وقال "كل الفلوس اللي خدوها وكل حاجة عملتها هبينها ومطلعتش عمري اتكلمت من غير دليل أو إثبات بس للأسف".

وذكر اسم حبيبها السابق وقال: "وبجد علي غزلان ربنا نجاه واليومين دول هنزل الحاجات".