الطريق
الخميس 28 مارس 2024 02:22 مـ 18 رمضان 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

بسبب ظهور محمد صلاح وعائلته.. عمرو دياب يتصدر التريند بـ إعلان فودافون

اللاعب محمد صلاح وعائلته
اللاعب محمد صلاح وعائلته

طرحت شركة فودافون، وهي إحدى شركات الاتصالات المصرية، أحدث إعلاناتها بصوت المطرب الكبير عمرو دياب، حيث قدم أغنيته الجديدة، التي تحمل اسم "شكراً من هنا لبكرة"، وطرحتها عبر قناتها الخاصة على موقع الفيديوهات الشهير يوتيوب.

تفاصيل أغنية "شكرا من هنا لبكرة"

وتعد أغنية "شكرا من هنا لبكرة"، للهضبة عمرو دياب، من كلمات نصر الدين ناجي، ومن ألحان عزيز الشافعي، وتوزيع أسامة الهندي، وميكساج وديجيتال ماستر أمير محروس.

وتمثل أغنية عمرو دياب الجديدة، رسالة شكر لكل من ساهموا في دعمنا طوال حياتنا.

ظهور محمد صلاح في إعلان فودافون

وتصدرت أغنية "شكرا من هنا لبكرة"، للمطرب عمرو دياب، تريند مواقع التواصل الاجتماعي، بعد طرحها بساعات قليلة، وذلك لظهور اللاعب محمد صلاح، نجم نادي ليفربول ومنتخب مصر، بمشاركة عائلته كدليل على دعمهم له في مشواره، خلال الإعلان الجديد لشركة فودافون.

ومن كلمات أغنية "من هنا لبكرة"

"في لحظة عايزة اللي يعدل ميلك ويسند يشيلك.. ووسط زحمة حياته يجيلك.. يوصل في ثانية يسبق بخطوة يحميك بقوة ملكش إلا هو.. في حد لما تخبط هيفتح يقابلك ويفرح.. من قلبة عايز يشوفك بتنجح.. يساعدك بفكرة معاك خطوة خطوة.. دا ماسبكش مرة امبارح وبكرة.. في حياتنا ناس هما الأساس ثابتين معانا مهما أي يجري.. في حياتنا ناس هما الأساس حقيقي شكرا من هنا لبكرة.. دايما في ظهري دا صاحب عمري دة كنز دة رزق دا.. طوق نجاة بيرد غيبتي لو جابوا سيرتي ومفيش حد.. بيفرق معاة بتجيلي فكرة بنطق فجأة هي المكالمة.. فايقولي يلا".

ومن كلمات الأغنية:

"في حياتنا ناس هما الأساس ثابتين معانا مهما أي يجري.. في حياتنا ناس هما الإساس حقيقي شكرا من هنا لبكرة.. أنا في الدلع دايما سايقها بقلقها ياما نشفت ريقها.. طلعت عينها اللة يعينها دة مفيش كلام يوصف حنانها.. واقفة دايما جنب مني شجعتني صدقتني.. سندتني موقعتش في يوم دي اللي جنبي.. من البداية خطوة خطوة كانت معايا.. دي في سمايا ولا النجوم.. في حياتنا ناس هما الأساس ثابتين معانا مهما اي يجري.. في حياتنا ناس هما الأساس حقيقي شكرا من هنا لبكرة".