الطريق
الإثنين 29 أبريل 2024 01:54 مـ 20 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

تامر حبيب لفريق عمل «الهرشة السابعة»: «غيران من جمالكم»

مسلسل العرشة السابعة
مسلسل العرشة السابعة

أشاد السيناريست تامر حبيب، بفريق عمل مسلسل "الهرشة السابعة"، الذي يعرض ضمن مسلسلات رمضان 2023.

رأي تامر حبيب في مسلسل الهرشة السابعة

وكتب تامر حبيب، عن مسلسل الهرشة السابعة، عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: "بصراحة أنتوا ناويينها وقاصدينها من أول الأفيش.. أنا شديد الإعجاب والاستمتاع وبتفرج بجد علي الحلقة مرتين في اليوم".

واستكمل: "أنتم أثبتوا إن مافيش حاجة أسمها الظروف، ولا الوقت، ولا إنك تعمل حالة وتحكي حدوتة وتوصل مشاعر زي دي هي حاجة مستحيلة… أثبتوا أن التأثير اللي بيحصلك من فيلم والشحنة اللي بتتشحنها ممكن تحصلك من مسلسل، وتفضل مستني الحلقة الجديدة بفارغ الصبر مع أن مافيش لا جريمة قتل ولا مطاردات ولا تشويق ولا مجرم فاكرينه موسي ويطلع فرعون".

وأضاف: "أثبتوا أن الصمت ممكن يبقاله تأثير أكتر من الكلام، أثبتتوا أنكم ومن غير تقليد ولا قصدية وتخلوني استمتع قدام الحلقة نفس المتعة اللي بأحسها وأنا بتفرج علي فيلم أوروبي اجتماعي جرئ ودايس علي الجرح وبيشرح بمشرط دانتيل، أنا شديد الفخر وطاير من السعادة تقريباً بكل الناس اللي هرشوا دماغي ومشاعري الهرشة دي".

وتابع: "أصل تتر المسلسل ده مكتوب عليه كمية أسامي بجد هما أخواتي وأولادي وأجدع وأحلى صحابي، بجد كلكم عمري ما شفتكم بالحلاوة دي قبل كده وفرحان بيكم فرحة الأهبل".

واختتم رسالته: "أقر وأعترف إني وبكل حب وفخر غيران من جمالكم ما شاء الله، غيران أحلى غيرة بيحس بيها الفنان لما بتصيبه، اللي انتوا عاملينه ده صعب قوي وحلو قوي قوي ويشرف قوي، يا بتوع الحاسة السابعة، ألف مبروك على هذا الابداع، وألف شكر على كل هذا الاستمتاع".

مسلسل الهرشة السابعة

يشار إلى أنه يحقق مسلسل الهرشة السابعة، للنجمة أمينة خليل، نجاح كبير منذ عرضه خلال شهر رمضان الحالي 2023 وتصدرت حلقاته قائمة التريند على محرك البحث بجوجل وعلى مواقع التواصل الاجتماعي.

ويشارك في بطولة مسلسل الهرشة السابعة، كلا من النجوم أمينة خليل، محمد شاهين، أسماء جلال، عايدة رياض، حنان سليمان، علي قاسم، محمد محمود، وغيرهم من النجوم.