الطريق
الإثنين 20 مايو 2024 10:44 مـ 12 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

بسنت السبقي تكشف سبب اعتزارها عن دور ريهام حجاج في «هبة رجل الغراب»

بسنت السبقي
بسنت السبقي

حلت الفنانة بسنت السبقي ضيفة على برنامج فيس أوف مع الإعلامية سارة نخلة عبر قناة "هي"، وتحدثت عن سبب رفضها دور الفنانة ريهام حجاج في مسلسل "هبة رجل الغراب".

بسنت السبقي

وكشفت بسنت السبقي سبب رفضها دور ريهام حجاج قائلة: "المخرجين بيحاصروني في دور الفتاه السيئة بسبب ملامح وشي الكيوت ولكن قادرة أنها تتحول، وأنا بحب نوعية الأدوار دي، الفكرة كلها أني متأكدة محدش هيعرف يعمل الدور ده زيي، لو طلع من حد تاني هيطلع بشكل عادي".

وأضافت: "دوري في فيلم أهواك هو شخصية المرأة العصرية والرياضية مش الفجة، واعتذرت عن دوري في مسلسل هبة رجل الغراب دور ريهام حجاج و مخفتش من المقارنة لأنى عارفة كل واحد ليه الحتى بتاعته، وأنا بشوف لما الحاجة بتقف ف بتقف علشان ده خير".

رأي بسنت السبقي في اعتزال الفنانات وعودتهن

وأوضحت الفنانة بسنت السبقي رأيها في اعتزال فنانات الوسط الفني وعودتهن مرة أخرى، قائلة: "الناس اللي كل شوية تعتزل وترجع دي ناس معندهاش مضمون ممكن شكلها حلو و بتلبس حلو بس كمشاهد بيفهم هيزهق أو يشوفها مرة، والتانية وبعد كدة خلاص طول ما أنتي شغالة على نفسك بينك وبين نفسك ربنا هيبعتلك الرزق لحد عندك".

أبرز أعمال بسنت السبقي

شاركت بسنت السبقي في عدد من الأعمال التلفزيونية أبرزها مسلسل "آدم" مع تامر حسني، وشاركت معه أيضا في فيلم "أهواك"، ومسلسل "البلطجي"، ومسلسل دكتور أمراض نسا، وغيرها.

اقرأ أيضا:

بعد تصريحاتها المثيرة للجدل عن تامر حسني.. من هي بسنت السبقي؟