الطريق
الأربعاء 15 مايو 2024 07:41 صـ 7 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

ويجز يستعد لتحضير ألبوم جديد.. ويعلق: «هتزهقوا مني»

ويجز
ويجز

كشف مطرب الراب ويجز عن تفاصيل أعماله القادمة التي يستعد لتحضيرها خلال الفترة الحالية، مشيرًا إلى أنه يعكف حاليًا لطرح ألبوم جديد خلال الفترة المقبلة.

قال ويجز خلال لقاءه في برنامج ET بالعربي: "في العادي لما حد بيقولي الأغنية حلوة بتبسط على الحاجة اللي اشتغلت عليها، ومفيش حد بيكون راضي عن شغله بنسبة 100% ممكن نقول 90% وفي نسبة 1-% بحتاج أزودها في كل حاجة جديدة بعملها".

اقرأ أيضًا: بعد هوجان والنمر.. محمد صلاح العزب يعتذر عن كتابة مسلسل محمد إمام في رمضان 2024

ألبوم ويجز الجديد

أما عن تأخره في إصدار أغاني جديدة منذ آخر أغنياته عز العرب في كأس العالم، قال ويجز: "مشغول جدًا في البحر والأجازات، تلاقيني سحليه في موضوع الصحرا ده"، وعن تحضيره لألبوم جديد، قال: "هتزهقوا مني".

وأضاف ويجز: "بحس إني فخور بنفسي لما ألاقي حد تاني بيغني بحس إن المزيكا بقى ليها شكل جديد، وعلى طول ناس جديدة بتطلع تعمل مزيكتها وشكلها، وده بيخليني أسخن تاني وفيه ناس تانية شغاله بقى بقول لازم أرجع بقى".

أما عن جولته الغنائية في العالم، أكد ويجز: "بقينا في مستوى ينفع نعمل فيه كده، ناس كتير عايزانا نشتغل بره وحاسس إنها حاجة كويسة للعرب والمصريين اللي عايشين بره، أعتقد هتكون حلوة لينا احنا الاتنين، أنا هكتشف آفاق جديدة وهتحمس أكتر، لأن الناس اللي هناك بيبقوا مبسوطين".

اقرأ أيضًا: محاطًا بالفتيات.. حسن الرداد يطرح بوستر فيلمه الجديد «بلوموندو»