الطريق
الثلاثاء 14 مايو 2024 11:57 صـ 6 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

إيمي سمير غانم: مينفعش الناس تقارني بوالدي ووالدتي.. ومش بحس دمي خفيف

الفنانة إيمي سمير غانم
الفنانة إيمي سمير غانم

حلت الفنانة إيمي سمير غانم ضيفة على برنامج كلام نواعم، المذاع عبر قناة "mbc1"، وتحدثت خلال لقائها عن رأيها في مقارنتها هي وشقيقتها بوالديها الفنان الراحل سمير غانم والنجمة الراحلة دلال عبد العزيز، طما كشفت باللقاء ذاته عن كواليس مشاركتها في مسلسل عزمي وأشحان مع زوجها الفنان حسن الرداد.

أبرز تصريحات الفنانة إيمي سمير غانم

وقالت إيمي سمير غانم خلال استضافتها ببرنامج كلا نواعم: أنا خدت من والدي ووالدتي حب الناس، ومش بحس بضغط لما الناس تقارنا أنا أو دنيا بوالدي الراحل سمير غانم، لأن تاريخهم حافز، لما تاخدي من حب الأب والأم دي ميزة والناس حبتنا.

وتابعت: "أنا ودنيا عمرنا ما هنجيب ربعهم، ومش صح يقارنونا، ولا يقارنوا شباب دلوقتي بعادل إمام وفؤاد المهندس أو عبد الحليم حافظ، ولكن احنا بردو مينفعش نتحط في مقارنة، والحمد لله حب الناس بيفدنا مع أن الأبناء عندهم موهبة، وأنا مش بحس إن دمي خفيف زي بابي، وكان نفسي أكون هادية وراكزة، ولكن معرفتش أعمل كده".

كواليس تعاون إيمي سمير غانم مع زوجها حسن الرداد

وتحدثت الفنانة إيمي سمير غانم، خلال حوارها ببرنامج كلام نواعم، عن كواليس تعاونها مع زوجها الفنان حسن الرداد في مسلسل عزمي وأشجان، قائلة: "كنا بتخانق أنا وحسن كتير في المسلسل، ومكنتش خناقات جوا الشغل، يعني ببقى قافشة ومعيطة وتاني يوم مطلوب مني أكون بمثل معاه مشاهد كتير".

اقرأ أيضا.. حسن الرداد يعلن موعد عودة إيمي سمير غانم للشاشة - «فيديو»