الطريق
الثلاثاء 25 يونيو 2024 06:24 مـ 19 ذو الحجة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

أحمد جلال عبد القوي يعلن سبب انفصاله عن خطيبته

الفنان أحمد جلال عبد القوي والإعلامية ياسمين عز
الفنان أحمد جلال عبد القوي والإعلامية ياسمين عز

تحدث الفنان أحمد جلال عبد القوي عن المرأة في حياته، وكشف عن انفصاله عن خطيبته بسبب المخدرات، بالإضافة لحديثه عن الفنانين المقربين له والذي يرغب في التعاون معهما، وذلك خلال لقاءه في برنامج "كلام الناس" مع الإعلامية ياسمين عز.

أبرز تصريحات أحمد جلال عبد القوي

وكشف الفنان أحمد جلال عبد القوي، عن نظرته للمرأة ودورها في المجتمع وعلاقتها بالرجل، وقال: "الستات إيمانهم ضعيف ودي حاجة معروفة، ويوم القيامة معروف كلهم هيمشوا وراء المسيح الدجال، واتقال عنهم ناقصات عقل ودين.. وربنا مخاطبش المرأة ولا مرة لأن قدرتهم على الاستيعاب أقل من الرجالة".

سبب انفصال أحمد جلال عبد القوي عن خطيبته

وتحدث أحمد جلال عبد القوي عن خطيبته التي تركها بسبب إدمانه للمخدرات، وأعرب قائلا: "أنا عمري ما اتجوزت ومعنديش استعداد للجواز، لأنه مسؤولية وأنا مش عايز دا دلوقتي، ولكن خطبت مرة وانفصلنا بسبب المخدرات، ولكن محستش إن الموضوع فارقلي لأن أنا مبتهمنيش الحاجات دي وبشوف نفسي فوق أي حد".

وتابع: "مش بفكر في الجواز دلوقتي، وأولوياتي شغلي وأنا عندي شغل بعيد عن الفن لأني متعودتش احتاج لحد، وبشوف نفسي فوق أي حد، ولو حد شايفني كممثل وحاببني أشارك معاه يكلمني ويقولي مثلت إيه ويتفرج على أعمالي، ونفسي أمثل مع محمد رمضان وأقف قدامه، وكمان نيللي كريم، ولو هتكلم عن مخرج هيكون محمد سامي بينور أي حد معاه ومتميز جدا".

اقرأ أيضا: ”شكرا لكل اللي سأل عليا”.. تطورات الحالة الصحية للفنان أحمد جلال عبد القوي