الطريق
السبت 18 مايو 2024 05:27 مـ 10 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

بعد هجومها على أصالة.. طليقة طارق العريان الأولى تكشف تعرضها للتهديد

أصالة وطارق العريان
أصالة وطارق العريان

مازالت أزمة الفنانة السورية أصالة مع طليقها المخرج طارق العريان، مشتعلة، ودخلت هالة العتال، طليقة طارق العريان الأولى، ووالدة ابنه الأكبر وسط الأزمة، وفي منشور جديد، كشفت عن تعرضها لتهديدات بعد هجومها على أصالة مؤخرا.

وكشفت هالة العتال في منشور لها عبر حسابها بموقع "فيسبوك"، أنها تلقت تهديدات مؤكدة أنها سوف تتقدم ببلاغ لمباحث الانترنت، حيث كتبت: "طيب أنا نزلت تاني البوست بتاعي، لأني مش بخاف وأنا اتعرضت لتهديد، وكمان الناس اللي دخلت على صفحتي بكلام عني، وعن ابني، وعن أبوه، حاجة مش طبيعي، عشان كده أنا كلمت المحامي وهتقدم ببلاغ لمباحث الإنترنت، وهقول كلمة بس النهايات أخلاق".

وكانت هالة العتال، هاجمت تصرف الفنانة أصالة بعد انتقادها لطارق العريان واتهامه بالخيانة، بعدما نشرت أصالة صورة طليقها "العريان"، مع الموديل نيكول سعفان، وهاجمته فيها.

وكتبت هالة لوالدة الابن الأكبر لطارق العريان في منشورها عبر حسابها الخاص بموقع "فيسبوك": "دي أول مرة ممكن أرد فيها، الصورة قاسية عليكي، طيب أنا لما كنت بشوف ألف صورة، وابني مش موجود فيها، يا ترى إحساسي كان إيه؟ كان أكتر من قاسي كان مقهور".

وأضافت هالة العتال في منشورها الذي اتهمت فيه أصالة أنها تسببت لها في ألم أيضًا حينما كانت تنشر صورها مع طارق العريان وابنائها في حين أن نجله الأكبر كان يتألم: "طيب لما كنتي بتكتبي العيلة وابني مش موجود فيها، إحساسه هو كان إيه؟ أولادك عندهم أب، أيمن الذهبي حي يرزق، لكن ابني كان عنده أب واحد بس، وللأسف مش هقدر أقول تفاصيل، طيب لما كنا بنحاول نتكلم كان ردك إيه، يا ترى قاسي، ولا حنون زي ما أنتي دلوقت".

اقرأ أيضا: ريم مصطفى تعرض مهاراتها في الطبخ مع صاحبة السعادة (فيديو)

وواصلت هالة العتال: "الجواز والحب والعشرة في تفاصيل محدش يقدر يعرفها، طيب مفكرتيش في يوم من الأيام أن ممكن الأب يشتري ابنه اللي من دمه، ويرفض الظلم، طيب مفكرتيش أن في نفسية ولد، ممكن تتدمر، طيب دلوقت أولادك زعلانين من الكسرة، طيب يتكلموا معاه ليه لحد دلوقتي".

واختتمت طليقة طارق العريان الأولى: "أرجوكي كفاية في أولاد وأنا من حقي أدافع عن ابني اللي نفسيته بقت مش حلوة، من كتر الحرب على أبوه كفاية، بعد الانفصال اللي كنت بتمنى استمراره ليكم وربنا يشهد عليه".