جريدة الطريق رئيس التحريرمحمد عبد الجليل
الجمعة 2 ديسمبر 2022 06:40 مـ 9 جمادى أول 1444 هـ

محمود الليثي يطرح أغنيته الجديدة ”الأجزخانة” على يوتبوب

المطرب محمود الليثي- صورة من موقع فيسبوك
المطرب محمود الليثي- صورة من موقع فيسبوك

طرح المطرب محمود الليثي أحدث أعماله الغنائية، التي تحمل اسم "الأجزخانة" عبر قناته الخاصة على موقع الفيديوهات العالمي "يوتيوب" وعدد من المنصات الموسيقية الرقمية، وتعد الأغنية من كلمات: ملاك عادل، ومن ألحان: مدين، وتوزيع: أحمد عبدالسلام.

كلمات أغنية "الأجزخانة"

"ياللي العناد غيتك والتقل من طبعك.. إبعد تلت إربعك وسيبلي لو ربعك.. أنا دوبت من قصتك ولحد صوت كعبك.. ياللي منك قلبي عانا.. من عيادة لأجزخانة.. إنت فين تعالي عشان أرتاح.. قلبي عمال بيعاتبني.. طول ماحضرتك سايبني.. إنت فين تعالي كلي جراح.. دايب أنا دايب.. زي السكر فيك جوه الشاي.. دايب أنا دايب.. أنا لينك معاك من غير واي فاي.. الدنيا ظلماني.. أنا في الحزن غنوه بتبتدي بموال أنا.. أنا القلب اللي داب من الوحدة والإهمال أنا.. ونسبة جرحي مليون جرح في المية.. ونسبة فرحي مليون صفر علي الشمال أنا.. أنا اللي الدنيا قسماني وكسرت ضهري ميت حتة.. وسابت كل خلق الله وجت علي قلبي أنا وحاطة.. مع الناس ماشية بركاوي.. وعندي بتتقلب حاوي.. في حرقة قلبي ودموعي بترسم كل يوم خطة".

اقرأ أيضًا..

مشاهدة مسلسل الغرفة 207 الحلقة الثانية على شاهد.. لعنة وسر غامض

الحقيقة الكاملة لأزمة عمر كمال وعملية التجميل.. «موضوع محرج وتضارب تصريحات»

وفي سياق آخر، طرح نجم الأغنية الشعبية الفنان محمود الليثي مؤخر أحدث أغنياته، التي تحمل عنوان "الدنيا ظالماني" عبر قناته الرسمية بموقع "يوتيوب" وتعتبر الأغنية من كلمات الشاعر الغنائي: ملاك عادل، ومن ألحان: مدين.