جريدة الطريق رئيس التحريرمحمد عبد الجليل
الأربعاء 30 نوفمبر 2022 03:29 صـ 7 جمادى أول 1444 هـ

من ألبوم ”أصعب إحساس”.. آية عبد الله تطرح أغنيتها الجديدة ”بعدك راحة”

المطربة آية عبدالله- صورة من موقع فيسبوك
المطربة آية عبدالله- صورة من موقع فيسبوك

طرحت المطربة آية عبد الله، أحدث أعمالها الغنائية التي تحمل اسم "بعدك راحة" عبر قناتها الخاصة على موقع الفيديوهات "يوتيوب" وتعد الأغنية تاسع أغاني ألبومها الجديد "أصعب إحساس"، وهي من كلمات: إبراهيم سليمان، ومن ألحان: محمود جمال، ومن توزيع إسلام الحسن.

ومن كلمات أغنية "بعدك راحة"

"وهسيبك تعمل ما بدالك وكانك مش واخد بالك.. أكتر من فرصة إدتهالك أعمل تاني إيه.. وعرفت مقامك وتمامك وإن أنا مش هسمع لكلامك لو جاي تشكيلي اللي جرالك أعملك إيه.. خليك في عماك مانتاش شايف قلبك من البعد ماهوش خايف.. معلومه أخيرة ولو عارف مبقتش خلاص أنا عايزاك.. إحساسي ماهوش زي الأول.. والفرحة في عيني بتتحول مش هسمح لعذابي يطول ولا هستناك.. إدي لنفسك فرصة وحاول على غلطك من جواك شاور.. كنت تملي بتكسر خاطر قلب اتعلق بيك.. مهما تقولي لا يمكن هقبل ده.. أنا مش شايفه معاك مستقبل.. وعشان برضه تبطل تسال بعدك راحة ده ردي عليك.. خليك في عماك ما انتش شايف قلبك من البعد ماهوش خايف".

اقرأ أيضًا: منى زكي تعود للمسرح بـ«الوش التاني» في موسم الرياض: سعيدة بمقابلة الجمهور السعودي

وفي سياق آخر، طرحت النجمة آية عبد الله مؤخرا، أغنية "لو تعرف" بالتعاون مع المطرب كريم فتحي، وتعد الأغنية من كلمات حسان الرفاعي، وألحان كريم فتحي ومحمود فتحي، ومن توزيع إسلام الحسن، وإخراج أحمد سعد.