جريدة الطريق رئيس التحريرمحمد عبد الجليل
الثلاثاء 29 نوفمبر 2022 08:15 مـ 6 جمادى أول 1444 هـ

”عيشت بشخصيتين الهلاس والمنضبط.. ولسه ماقدمتش حاجة في التمثيل”.. أبرز تصريحات محمد الشرنوبي مع منى الشاذلي

برنامج معكم منى الشاذلي- صورة من موقع فيسبوك
برنامج معكم منى الشاذلي- صورة من موقع فيسبوك

تحدث الفنان محمد الشرنوبي، خلال استضافته في برنامج "معكم منى الشاذلي" الذي تقدمه الإعلامية منى الشاذلي، عبر شاشة قنوات "cbc"، عن أسرار في حياته الشخصية وتفاصيل طفولته، التي انقسمت بين شخصيتين بسبب انفصال والديه.

وأعرب الفنان محمد الشرنوبي، قائلا: "عيشت بشخصيتين الهلاس واللي عنده انضباط، وأمي كانت صارمة جدا وبتحاول إنها تحافظ على إننا ننام بدري ونصحى بدري ونكون أشطر ناس، إنما أبويا موسيقار عظيم وأب مفيش أحلى منه، وكنت بستنى الويك إند اللي هروح فيه عنده، وباقي الأسبوع عند أمي اللي هي ظبط وربط".

اقرأ أيضًا..

إقالة محمد عبد الرحمن من رئاسة المركز الصحفي لمهرجان القاهرة السينمائي قبل ساعات من انطلاقه

وكشف النجم محمد الشرنوبي، عن بدايته الفنية وقناعته ومعتقداته قبل دخوله عالم الفن، حيث صرح قائلا: "بدأت فن وأنا عندي 14 سنة مع الفنانة يسرا، وكان عندي قناعة إن لو بدأت حياتي بالغناء الناس هتقول أبوه السبب".

تفاصيل مشاركة الشرنوبي في مسرحية "يا ما في الجراب يحاوي"

وأردف محمد الشرنوبي، خلال حديثه مع منى الشاذلي، عن تفاصيل مشاركته في مسرحية "ياما في الجراب يا حاوي" مع النجم القدير يحيى الفخراني.

وأعرب الشرنوبي: "دكتور يحيى يجنن، ولما عرفت إني معاه في العرض مقرتش الورق، ودي كانت أول مرة أعمل مسرح كبير من الشكل ده، وافتتحنا المسرحية الجمعة قبل اللي فاتت، وكل جمعة بنعرض وعرضنا مسرحيتين بس".

محمد الشرنوبي في مسلسل "إيجار قديم"

أوضح الفنان محمد الشرنوبي، تفاصيل شخصيته "طارق" في مسلسل "إيجار قديم"، وأعرب قائلا: "طارق ده مضغوط أوي ومن قبل ما المسلسل يتعرض وإحنا بنشوف كمية كلام من الملاك والمستأجرين، وإحنا بنطرح الفكرة بأسلوب لذيذ وده اللي خلاني متحمس للمسلسل".