الطريق
السبت 20 أبريل 2024 11:38 صـ 11 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

خالد عليش يشكو طليقته لمنعه رؤية ابنته: بقعد معاها زي المسجون

خالد عليش
خالد عليش

شكا المذيع خالد عليش من طليقته، بعد إلزامها من المحكمة بدفع 50 ألف دنيه تعويض مادي لمنعها رؤية ابنتهما، وكتب في منشور عبر حسابه بموقع فيس بوك: "من شهر مايو اللي فات وأنا كسبان قضية إني أشوف بنتي ١١ ساعة في الأسبوع".

وأضاف خالد عليش في منشور عبر صفحته الرسمية: "بالتالي أقدر أخدها وأخرجها زي ما كان الاتفاق اللي تم وقت الانفصال واللي على أساسه بدفع المبالغ المالية المطلوبة مني"، وأشار إلى أنه بناءً على الاتفاق كان بالفعل يرى ابنته لمدة شهور قليلة بعد الانفصال، حتى بدأت حجج كثيرة لمنعه من رؤيتها، مما جعله يضطر إلى أن يلجأ للقانون.

خالد عليش وطليقته

واستكمل: "لجأت لطرق قانونية تثبت عدم رؤيتي والنهارده خدت حكم جديد بتغريمها مبلغ مالي لعدم تنفيذها الحكم.. حكم كل معناه إني أب بيدفع اللي عليه واللي متفق عليه ومحروم من بنته برضه! ولحد دلوقتي مستغرب جدًا إن في حد موافق أن أم تمنع أب عن رؤية طفله".

وتابع خالد عليش: "وتكون بتتشرط عليه وتمسكه من إيده اللي بتوجعه ويتسقفلها كمان، وتقاتل عشان تمنع حكم بيقول إن بنتها تستمتع بباباها ويخرجها ويفسحها ومصممة إنه ينفذ رؤية قانونية فقط ويقعد معاها ساعتين زي المسجون في مكان مقفول".

اقرأ أيضًا: «أفراح وزينة».. دوللي شاهين تحتفل برأس السنة بفيديو كليب جديد

واختتم الفنان والمذيع خالد عليش كلامه عن طليقته: "آخر حاجتين كنت أتمناهم في حياتي إن أنا وأم بنتي نقف في المحاكم قدام بعض وإن بنتي تعيش أحلى أيام طفولتها محرومة من فسح وحنان أبوها".