الأربعاء 21 فبراير 2024 08:33 مـ 11 شعبان 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس التحريرمحمد رجب
أنا صاحب بابا.. جامع خردة يتحرش بطفلتين داخل عقار مهجور في البراجيل أحمد محسن: كلمة مصر أمام ”العدل الدولية” نالت احترام العالم الجريدة الرسمية تنشر تصديق الرئيس السيسي على قانون جهاز إدارة والتصرف في الأموال المستردة وزير الخارجية يعقد مباحثات مع وزيري خارجية بوليفيا وأوروجواي رئيس هيئة النيابة الإدارية يشهد ختام دورة ”بيئة مؤسسية رقمية آمنة” محافظ الإسكندرية ورئيس جهاز حماية المستهلك يوجهان بتركيب شاشة تفاعلية تسهيلًا على المواطنين مستشار وزير الاتصالات: 66 شركة تكنولوجية ناشئة تحقق صادرات بقيمة 500 مليون دولار سنويا بالصور.. النائب العام يلتقي رؤساء الاستئناف لعرض الكشوف ربع السنوية انطلاق فعاليات معرض فرص بلدنا لقطع غيار ماكينات خطوط الإنتاج.. غدًا فلسطين والسودان وسوريا تتصدر مباحثات وزيري خارجية مصر وروسيا في البرازيل ”دل تكنولوجيز” تطلق حلول اتصالات جديدة لتعزيز التحول السحابي للشبكة كشف حقيقة طلب الزمالك رفع اسم الونش وعبد الشافي من قائمة الفريق

الرئيس السيسي: «أنا على علم بحاجات كتير بتتعمل عشان الناس تعيش حياة كريمة»

الرئيس عبدالفتاح السيسي رئيس الجمهورية
الرئيس عبدالفتاح السيسي رئيس الجمهورية

قال الرئيس عبدالفتاح السيسي رئيس الجمهورية خلال مشاركتة في احتفالية "كتف في كتف": "أنا مش عارف أشكركم كلكم إزاي، شايف قدام مني شباب وشابات وأعمار مختلفة، حتى لسة كان فيه متطوع صغير بيقولي احنا موجودين، وعايز أقولكم حاجة مهمة، المصريين كلهم باختلاف طبقاتهم شايفهم هنا، شايف قدام مني شريحة من كل المجتمع المصري من رجال الأعمال والقطاع الخاص والدولة، والدنيا كلها بتقوم بدور جميل جدا في وقت صعب".

وأضاف الرئيس عبد الفتاح السيسي: "النهاردة كان لازم آجي أشكر وأقدر كل اللي بتعملوه وهتعملوه، أن إحنا نساهم في تخفيف الأزمة الكبيرة اللي بتمر بيها الدنيا ومصر من غلاء الأسعار، ونكون موجودين ونلف على البيوت ونخفف على الناس الأسعار من خلال الـ5 ملايين كارتونة، بالإضافة أن فيه ناس كتير بتعمل كدة، وأنا على علم بحاجات كتير بتتعمل الهدف منها أن الناس في مصر في الأيام الكريمة دي تعيش حياة كريمة".

وتابع رئيس الجمهورية: "أشكركم، وتقديري للجميع وكلامي للجميع ودعواتي ليكن بالخير والسلام، من الحاجات الجميلة جدا إدخال السرور والبهجة على الناس وأتصور باللي إحنا بنعمله دة وبوجودكم بصرف النظر بتقدم إيه بس كفاية إنك بتخبط على بيته وبتقوله أنا شايفك وحاسس بيك.. فأنا بشكركم جميها وبقولكم كل سسنة وأنتم طيبين.

موضوعات متعلقة