الطريق
الثلاثاء 14 مايو 2024 07:47 مـ 6 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

شاكوش يهاجم العسيلي: لما الراب والشعبي هينتهي مين هيرقص الناس

المطرب حسن شاكوش
المطرب حسن شاكوش

هاجم مؤدي المهرجانات الشهير حسن شاكوش، الفنان محمود العسيلي بعد ظهور الأخير في أحد البرامج التليفزيونية وإبداء استغرابه حول تصدر مطرب المهرجانات عصام صاصا الأكثر استماعا في الوطن العربي على جميع المنصات، واصفا إياه بـ "مطرب غير معروف"، على حد تعبيره، كما أشار "شاكوش" إلى إنه لا يعرف أي أغنية من أغاني العسيلي.

حسن شاكوش يهاجم العسيلي بسبب تصريحات الأخيرة

وظهر الفنان حسن شاكوش، في لايف عبر صفحته الخاصة على موقع الصور الشهير إنستجرام، وقال خلاله: "ماينفعش نبقي في وش بعض نتكلم بأسلوب وفي الضهر نتكلم بشكل تاني وأنا مابحبش البني آدم اللي كده.. يعني إنت عرفت عصام صاصا ومش عارف أغانيه، ماينفعش يكون هو ترند وأطلع أقول معرفش هو بيغني إيه".

وتابع المطرب حسن شاكوش، قائلا: "أنا مش حافظ أغاني لمحمود العسيلي ولا أعرفها، واحنا الحمدلله والشكر لله مسمعين وموجودين في الوطن العرب.. وبتقول الراب كمان هينتهي، طب لما الشعبي والراب هينتهي مين هيبقى موجود؟ أمال مين هيرقص الناس".

واختتم شاكوش حديثه، فقال: "احنا لازم نحترم بعضينا ونقدر بعضينا ونخاف على مشاعر بعض، واللي هيحترمنا هنشيله فوق دماغنا، واللي مش هيتحترمنا مش هنحترمه، مينفعش يطلع من بوقي لفظ يضايق أي حد وأنا بيسمعني عائلات وأطفال".

اقرأ أيضا..

حسن شاكوش: 150 جنيه أجر أول أغنية عملتها (فيديو) | الفن | الطريق