الطريق
الإثنين 6 مايو 2024 01:40 مـ 27 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

حسام داغر يعلق على حضوره مهرجان ”نجم العرب”

حسام داغر وهنا الزاهد
حسام داغر وهنا الزاهد

فاجأ الفنان حسام داغر جمهوره بحضوره، أمس، في مهرجان "نجم العرب" لتكريمه وحصوله على جائزة أفضل ممثل شاب، وذلك رغم إجرائه لعملية جراحية منذ حوالي 4 أيام فقط.

ونشر حسام داغر، منذ قليل، مجموعة صور له مع النجوم في حفل "نجم العرب" عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، قائلا: "الحمدلله قدرت أنزل من بيتي بالأمس لحضور تكريمي جائزة أفضل ممثل شاب في مهرجان نجم العرب عن دوري في مسلسل (السيدة زينب) شخصيه (ابو المكارم) القريبة لقلبي وسط مجموعه جميله من نجوم مصر و العرب، والجائزة كانت نتيجة استفتاء الجمهور في العالم العربي".

وتابع: "حقيقي سعيد إني أول مرة أنزل بعد العملية رغم تحذيرات الأطباء لكني كنت سعيد ومبسوط وده لوحده بيساعد في الشفاء السريع، بشكر كل اللي كلمني وزارني في بيتي أو المستشفي وبشكر كل اللي كتبلي أو دعالي بالشفاء في كل مكان حسيت بالحب في كل كلمة ومن قلبهم وأصدقائي وزملائي حسيت بخوفهم عليا، و فرحتهم بيا إمبارح بشكركم جدا".

اقرأ أيضًا: بعد حصده جائزة أفضل مؤلف.. هاني سرحان يدخل عالم السينما

واستكمل: "التكريم حياة .. بتخليني أحس إني أحسنت الاختيار .. بشكر كل طاقم العمل لمسلسل السيدة زينب من أول المخرج الكبير محمد النقلي، لأنه أول واحد قالي هتاخد جايزة على الدور ده وأحمد صبحي المؤلف، وسوسن بدر صاحبة الترشيح الأول ليا في الدور والمنتج المحترم الأستاذ ممدوح شاهين ورجالته ومدير التصوير أستاذ شريف هلال وفريقه العظيم.. و زمايلي اللي لولاهم مكنتش هعمل الدور كده، و الأستاذة لبنى ونس و الجميل محمد يونس و القمر روح الروح ساميه الطرابلسي، حقيقي اتشرفت بيكوا كلكم".