الأربعاء 29 يونيو 2022 03:19 مـ 30 ذو القعدة 1443هـ
جريدة الطريق
  • WE

رئيس التحرير محمد عبد الجليل

الفن

عايدة رياض عن معاناتها مع مرض السرطان: «محدش هيحس بالمرض إلا صاحبه»

عايدة رياض
عايدة رياض

تستعيد الفنانة عايدة رياض، فترة معاناتها مع جلسات الكيماوي و مرض السرطان، وذلك خلال مشاركتها صورة لها مع متابعيها، عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي «إنستجرام».

وقالت: «كل ما أشوف الصورة دي بشكر ربنا أنه أحياني من تاني بعد ما كان السرطان واكل صحتي وجلسات الكيماوي، كانت بتوقع لي شعري، ممكن تاخدوا بالكم من ملامحي كانت مرهقة إزاي».

وتابعت: «محدش هيحس بالمرض إلا صاحبه أنا فعلا وقتها كنت في حالة صمت وكنت بشتغل وأنا مريضة كانت معاناة والحمدلله ربنا قومني بالسلامة، ووقفت على رجلي من تاني وكل ما أقوم من النوم بحمد ربنا إنه شفاني وعافاني ربنا يحميكم ويحفظكم يا حبايبي».

وفي سياق أخر، حلت الفنانة عايدة رياض، ضيفة على برنامج «كلمة أخيرة»، مؤخرا مع الإعلامية لميس الحديدي، وكشفت عن تفاصيل حياتها وتعرفها على الفنان محرم فؤاد، لافتة انها كانت تحب شخص أخر مختلف عن ديانتها وصرحت قائلة: «اتعرفت على محرم فؤاد في إحدى الحفلات الخاصة بقرفة البمبوطية وقتها كان عندي عرض وهو كان بيتفرج وبعد العرض لقيته طلبني بالاسم وقالي انا عاوزك تقدميني في حفلة انا هعملها وانا قولتله وقتها انا ماليش خبرة في المجال ده قالي انتي مش هتعملي حاجة اكتر من انك تعلني اسمي قبل الحفلة».

اقرأ أيضًا: طرح إعلان «هاملت بالمقلوب» استعدادا لعرضها في هذا الموعد

ويذكر أن آخر أعمال الفنانة عايدة رياض، مشاركتها في مسلسل «اللي مالوش كبير» الذي عرض ضمن السباق الرمضاني لعام2021، مع كلا من: «ياسمين عبدالعزيز، أحمد العوضي، وخالد الصاوي، خالد سرحان، صبا الرافعي، دينا فؤاد وغيرهم»، ومن تأليف عمرو محمود ياسين، وإخراج مصطفى فكري.

فن الطريق عايدة رياض مرض السرطان اللي مالوش كبير رمضان 2021 موقع انستجرام
بنوووك