الطريق
الجمعة 19 أبريل 2024 01:34 مـ 10 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

أول تعليق من حسن شاكوش بعد حذف «بنت الجيران».. فيديو

حسن شاكوش
حسن شاكوش

قدم مؤدي المهرجانات المطرب حسن شاكوش، اعتذارا رسميا لصناع أغنية «حاجة مستخبية»، للفنان محمد حماقي والملحن مدين، بعد حذف مهرجان «بنت الجيران»، وذلك بسبب تصريحاته الأخيرة في برنامج «الحكاية» مع الإعلامي عمرو أديب، بشأن سرقة لحن «حاجة مستخبية» من أغنية تركي.

وشارك الفنان حسن شاكوش، مع متابعيه مقطع فيديو له، عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»، وأعرب قائلا: «أستاذ عمرو أديب كان بيقول أن أغنية بنت الجيران، بتاعة الأستاذ محمد حماقي، فأنا وضحتله إن أغنية بنت الجيران بتاعتي، لأنه كان مفكر إن إحنا سارقين الأغنية، فأنا كنت بوضحله الرؤية أن أغنية حاجة مستخبية هي اللي كانت بيقولو عليها أن متاخدة من لحن تركي».

إقرأ أيضًا .. «حقك رجع».. خالد سرحان ورانيا محمود ياسين يعلقون على إحالة أوراق المتهم بقتل نيرة أشرف للمفتي

وتابع شاكوش: «أنا مش قصدي إن أغنية حاجة مستخبية، مسروقة ولا الكلام ده، ومش قصدي أغلط في حق حد، لأن من طبيعتي مبحبش أغلط في حد، والحمد لله أنا عمري في حياتي ما عملت كده ولاجبت سيرة حد، وكل الناس في المجال عارفة ده، وكلهم أصدقائي».

وأضاف: «إحنا اتكلمنا مع مدين قبل كده كتير، وهو من الملحنين الشاطرين جدًا، وعلى المستوى الشخصي هو أخ ليا، وأنا بحبه، وبقدم احترامي وتحياتي لكل أسرة عمل حاجة مستخبية، ولو فيه اي سوء تفاهم حصل أنا بقولكم متزعلوش».