الطريق
الثلاثاء 23 أبريل 2024 01:12 مـ 14 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

آخر أغنيات ألبوم «شايفة فيك».. أصالة تطرح أغنية «الله جاب وإزاي حبيبي» على يوتيوب

بوستر أغنية الله جاب-صورة من الصفحة الشخصية للمطربة أصالة بموقع فيسبوك
بوستر أغنية الله جاب-صورة من الصفحة الشخصية للمطربة أصالة بموقع فيسبوك

طرحت المطربة أصالة، آخر أغنيات ألبومها الجديد "شايفة فيك"، عبر قناتها الرسمية على موقع "يوتيوب"، وتحمل الأغنية الأولى عنوان "الله جاب"، وهي من كلمات: واحد، ومن ألحان: محمود الخيامي، ومن توزيع: محمود الشاعري، وتأليف وتوزيع وتريات: هاني فرحات.

ومن كلمات أغنية "الله جاب"

"الله جاب الله خد.. عمرها ما وقفت على حد.. زي ما تعودت قربك.. بكرة أتعود على البعد.. مش هضيع لو عني غبت.. مش هموت لو يوم بعدت.. قادرة الأيام تطيب جرحي.. مهما في يوم تعبت.. واللي فات هعتبره مات.. صورة في كتاب زكريات.. صفحة مطوية في حياتي.. إتنست ويا اللي فات.. ليه أعلق نفسي بيك وأنت حد مالوش وعد.. كل يوم بحال جديد.. مرة قرب ومرة بعد.. الفراق أحسن كتير.. من الحياة في عذاب وعند.. اللي بينا مكنش خير.. يبقى أحسن ننسى بعض".

اقرأ أيضًا.. حوار… محمد عبد الرحمن: «أحمد عز وقف جانبي.. والشغل مع عادل إمام محتاج تركيز»

https://youtu.be/vEgaMfMjF6Y

وفي هذا السياق، طرحت الفنانة أصالة، آخر أغنيات ألبومها "شايفة فيك" والتي تحمل اسم "إزاي حبيبي"، وهي من كلمات محمد شافعي، وألحان وتوزيع علي أباظة، وتسجيل ومكس وماستر ماهر صلاح.

ومن كلمات أغنية "إزاي حبيبي"

"إزاي حبيبي بتقدر.. من غير ما حتى تفكر.. بنظرة واحدة تَصور.. بترد فيا الروح.. وازاي لحُزني بتوصَل.. من غير ما حتى تِدور.. لمسِة ايديك دي تَصور.. بتخلي حُزني يروح.. إزاي قدرت تكونلي ليل.. فيه انسجام مفهوش عياط.. وإزاي بشكل بسيط جَميل.. حولت زَعلي لانبساط.. وإزاي فوقت ما أكون بَميل.. أسند عليك وأكون بخير.. وإزاي بتبقالي الدليل.. وقت أما بحتاج لإجابات.. تعرف لو الخوف قَرب.. جوه فعيونك بَهرب".