الطريق
الجمعة 26 أبريل 2024 11:17 مـ 17 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

ابنة محمد متولي ترد على حديث فكري صادق عن دور «خوليو» في «سلام يا صاحبي»

محمد متولي في مشهد من فيلم سلام يا صاحبي
محمد متولي في مشهد من فيلم سلام يا صاحبي

حرصت الفنانة سمر محمد متولي ابنة الفنان الراحل محمد متولي، على الرد على فكري صادق عقب إثارته الجدل مؤخرًا في حديثه عن الفنان سعيد صالح، واتهامه له بأنه كان سببًا في ضياع دور "خوليو"، منه في فيلم "سلام يا صاحبي"، وترشيح محمد متولي بدلًا منه.

ابنة محمد متولي ترد على فكري صادق

وقالت سمر محمد متولي عبر حسابها بموقع "فيس بوك": "مع كامل احترامي للأستاذ فكري صادق بس للأسف معنديش أي إثبات على كلامه بالنفي أو التصديق لأن والدي الله يرحمه في ذمه الله مش هعرف أسأله".

وتابعت: "بس اللي عايزة أوضحه بابي الله يرحمه كان إنسان مخلص جدًا يعني عمره لو كان عرف إن في دور جاله كان مرشح له زميل أخر كان هيقبل قبل ما يكلم الزميل الأخر يتأكد من اعتذاره عن الدور".

موقف محمد متولي في مسلسل المال والبنون

وذكر سمر محمد متولي، موقفًا بين والدها الفنان محمد متولي والفنان حسن حسني، وقالت: "مثلًا الصول شرابي في المال والبنون كان في الجزء الأول الفنان القدير حسن حسني الله يرحمه، والدي كلمه مخصوص في الجزء الثاني لما جاله الدور عشان يتأكد إنه على علم بالتغيرات اللي حصلت وهو أكد له إنه وقتها مشغول بتصوير أعمال تانية وإنه راضي تمامًا".

اقرأ أيضًا..

للمرة الثانية.. محمد منير يشارك في مهرجان الموسيقى العربية

واختتمت ابنة محمد متولي حديثها، وقالت: "فبتأكيد والدي لو كان على علم بدور خوليو إنه كان لحد تاني كان هيكلمه بردو وهيقول له، على سبيل الأمانة، بابي موهبته هي اللي كانت بترشحه وقتها في بدايته بقوة، هو مكنش من شله حد معين عشان يجيبه بالاسم".

موضوعات متعلقة