الطريق
الأحد 19 مايو 2024 09:41 صـ 11 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

نجوم الفن ينعون المخرج إيهاب أبو زيد رئيس شبكة قنوات النهار

إيهاب أبو زيد
إيهاب أبو زيد

حرص العديد من نجوم الفن والإعلامين على نعي المخرج إيهاب أبو زيد رئيس شبكة قنوات النهار، والذي وافته المنية أمس ما تسبب في صدمة لمحبيه.

ونعت الإعلامية لمياء فهمي عبد الحميد إيهاب أبو زيد "إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ، وداعًا المخرج الكبير والزميل العزيز إيهاب أبو زيد.. رئيس شبكة قنوات النهار اللهم تغمده بواسع رحمتك يا أرحم الراحمين".

وحرصت الفنانة ريهام حجاج على نعي الراحل وكتبت عبر حسابها بموقع فيس بوك: "لا حول ولا قوة إلا بالله، مش قادرة أصدق!! بوب لسه باعتلي من يومين عشان يباركلي واتكلمنا بعدها وكان زي الفل".

وأضافت ريهام حجاج: "الراجل الجميل المحترم الخلوق المؤدب في ذمة الله، حزينة من قلبي بجد عليك يا إيهاب هنتحرم من طيبتك وطاقتك الحلوة، ربنا يصبر عيلتك ويربط على قلوبهم الله يرحمك يا صديقي ويحسن إليك ويجعلك من أهل الجنة".

وكتب المنتج محمد سليمان: "وفاة الأخ العزيز الغالي الأستاذ إيهاب ابو زيد أكتر بني آدم محترم ممكن تقابله في حياتك آخر مكالمة بينا كانت امبارح وكان بيتكلم معايا علي خطط لأكتر من مشروع كبير ناوي نشتغل عليه بعد العيد وكان عنده طاقة كبيرة لتنفيذ الشغل ده عشان يخرج من الضغوط الحالية كان دايما بيقابل كل المشاكل بابتسامة تحسده عليها البوب ليه أفضال كتير عليا أوي وديون في رقبتي في الشغل وبره الشغل البوب راح عند اللي خلقه اللي أحن عليه من كل البشر المنافقة والمؤذية ربنا يرحمك يا بوب".

اقرأ أيضًا: نظيم شعراوي.. «قاضي الفن» الذي عانى من الزهايمر وجسد آخر أدواره على كرسي متحرك