الطريق
الجمعة 17 مايو 2024 07:47 صـ 9 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

أزمة جديد في ”بين السما والأرض”.. خلافات صناع المسلسلات عرض مستمر في رمضان

مسلسل بين السما والأرض
مسلسل بين السما والأرض

ما زالت أزمات الفنانين وخلافات صناع المسلسلات الرمضانية مستمر، وآخرها موقف المخرج محمد العدل الذي كشف عن "خناقة" بينه وبين بمؤلف العمل.

وبدأت الأزمة منذ أن شارك محمد العدل متابعيه وجمهوره تغريدات يقدم نفسه خلالها على أنه المخرج والمشرف العام على السيناريو لمسلسل بين السما والأرض.

حتى علق له صلاح الجهيني على أحد المنشورات قائلًا: "اتمنى إن أي حد اشتغل على حاجة اسمه يتحط بشكل صح على التيترات مش على السوشيال ميديا، عشان ميبقاش فيه إجحاف لشغل ومجهود حد".

وتابع: "وعلى فكرة أنا كنت بقرأ الحلقات أول بأول من إسلام حافظ "، ليرد عليه العدل قائلًا: "طيب ما تشوف التتر وتشوف أنا مكتوب مشرف عام على التأليف ولا الكلام ده على السوشيال ميديا وبس؟".

وعاود الجهيني وعلق: "الصح إن حضرتك تبقى متفق على كل حاجة من بداية العمل وعلى المؤلف الأصلي أنه يقبل أو ميقبلش و ده محصلش"، ليعلق له المخرج: "متأكد إنه محصلش؟!!! عموما أنا مش هتكلم دلوقتي .. هتكلم يوم 16رمضان".

اقرأ أيضًا: رسالة مجهولة تنهي علاقة باسل خياط ويسرا وتكشف وجهه الآخر في ”حرب أهلية”

ومن جانبه لم يعلق المؤلف إسلام حافظ لكنه كتب عبر صفحته: "إن شاء الله يوم 16 رمضان هتكلم عن الرحلة دي، سبحان الله أول مرة أشوف غيرة وغل بالشكل ده، حاجة تضحك.. يا جماعة محدش يكتب عني كلام كويس عشان في ناس هيجي لها جلطة".

وأضاف: "متشكر على الكلام اللطيف ده وشكراً لكل فرد اشتغل في بين السما والأرض نفسي اشكركم اسم اسم، شكراً لأصدقائي المقربين اللى ضيعوا وقتهم عشان يقروا حلقات المسلسل وقالوا لي رأيهم بإخلاص".