الطريق
الخميس 18 أبريل 2024 01:10 مـ 9 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

القصة كاملة لتصريحات ياسمين صبري ووالدها.. الأزمة تشتعل على السوشيال ميديا

ياسمين صبري ووالدها
ياسمين صبري ووالدها

وضع الطبيب أشرف صبري، والد ياسمين صبري، ابنته في مأزق وأزمة كبيرة، وذلك عقب أن حاول تشويه صورتها أمام الجميع واتهمها بالكذب وإدعاء الفقر، مشيرًا إلى أن نجلته كانت تعيش حياة مرفهة فترة صباها وأن كل تصريحاتها التي آدلت بها مؤخرًا حول أنها عاشت حياة صعبة وفقيرة كذب.

وخلال السطور التالية ترصد "الطريق" تفاصيل الأزمة بين ياسمين صبري ووالدها أشرف صبري.

أزمة ياسمين صبري ووالدها أشرف صبري

بدأت الأزمة تشتعل بين الفنانة ياسمين صبري ووالدها أشرف صبري، عقب زواجها من رجل الأعمال أحمد أبو هشيمة، حيث أشار والدها من قبل إلى أنه رفض هذه الزيجة إلا أنها تزوجته في النهاية. ثم التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، منشور أساء خلاله لابنته ياسمين صبري.

اقرأ أيضًا..

نصر محروس يكشف برومو «مالك» لـ بهاء سلطان ويعلن موعد طرحه

ماذا قال والد ياسمين صبري؟

كتب والده ياسمين صبري، عبر حسابه: "دي المدرسة اللي اتخرج منها بناتي اللي واحدة منهم بتدعي إنها كانت في مدارس عربي وعاشت حياة بائسة فقيرة، وأنها وصلت بمجهودها، هو الكدب في حد يوصل للدرجة دي؟ أنا افهم الكدب لما تبقي غلبانة وتكدبي، تقول أنا من عيلة كبيرة ومدارس أجنبية وعيشت في سراية وبابي كان وزير وهو بيشتغل عامل! يبقي كذب له مبرر، لكن إن واحدة اتولدت لها شغالة فليبينية بتلبس من باريس لأني كنت باجيب لها لبسها من هناك ودخلت مدرسة الـ EGC أرقى مدارس إسكندرية في وقتها، وعاشت في فيلا بحمام سباحة وصالة جيم ولها غرفة خاصة بحمامها وكانت بليدة وطلعت تروحي ويا دوب تنجح بالعافية بخمسن في المية وكانت بتروح الكلية بالعافية واصحيها الصبح بالساعة عشان تروح الكلية".

والد ياسمين صبري

وتابع والد ياسمين صبري حديثه، الذي أصبح حديث مواقع التواصل الاجتماعي، وقال: " كانت بتترفد في السنة مرتين وعميدة كلية إعلام بيروت موجودة وتشهد كنت أروح دايما أقدم اعتذارات وشهادات طبية عشان ترجع الكلية وشهاداتها عندي كلها كحك وابوها دكتور، تطلع تدعي أنها عاشت حياة بائسة وغلبانة وبتكمل باقي الشهر من غير فلوس، إيه الكدب والفيلم المتخلف ده انتي عايشة دور تمثيل ورثاه من جد والدتك سيد سليمان. وبتكدبي ليه؟".

وأضاف: "هتاخدي نيشان يعني علي خيبتك وفقرك وصلتي وبقيتي حاجة؟ إنتي بالنسبة لأبوكي حتة عيلة مش فاهمة بتعملي ‘يه غير انك بتشوهي اللي رباكي عشان الناس تسأفلك. حتي أخوكي بهدلتيه اللي طول عمره جنبك وبيجي من اخر الدنيا عشانك! ياشيخة بطلي اللي انتي فيه ده وحسبي الله ونعم الوكيل فيكي. بطلي تجيبي سيرة عيلتك، أبوكي اللي رباكي منك لله".