الطريق
الجمعة 29 مارس 2024 05:03 مـ 19 رمضان 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

الجمهور ينتقد حلقة ريهام سعيد مع الطفلة بسنت: «مينفعش أطفالنا يشوفوها»

ريهام سعيد والطفلة بسنت-من برنامج صبايا الشمس
ريهام سعيد والطفلة بسنت-من برنامج صبايا الشمس

انطلق عرض برنامج "صبايا الشمس"، الذي تقدمه الإعلامية ريهام سعيد منذ أيام قليلة، على قناة الشمس، وبعد عرض أولى حلقاته التي ظهرت برفقتها الطفلة بسنت الشهيرة بـ "قصف الجبهات"، على السوشيال ميديا، تعرضت ريهام سعيد لهجوم حاد.

"الطريق"، يستعرض كيف هاجم الجمهور الإعلامية ريهام سعيد بعد عرض حلقات برنامجها "صبايا الشمس".

الجمهور يهاجم ريهام سعيد

كتب أحد مستخدمي موقع "تويتر"، تعليقًا على فقرة الطفلة بسنت مع ريهام سعيد، وقال: "مش دي الطفلة اللي يتسلط عليها الضوء وتطلع في برامج عشان الأطفال يتفرجوا عليها ويقلدوها ويفهموا إنه عادي الطفل يبقي قليل الأدب ويرد بوقاحة على الكبير وكده دمه خفيف حتى لو دعابة وهزار، الطفلة دي أسوأ نموذج".

وقال أخر: "الظاهر ريهام سعيد بتحب تجيب بسنت عشان تهزأها في كل مره تظهر معاها".

وعلق أحد الأشخاص الغاضبين من ظهور الطفلة بسنت مع ريهام سعيد، وقال: " الطفلة اللي اسمها بسنت اللي كل شوية يطلعوها مع ريهام سعيد دي سخيفة جدًا وغلسة وطريقة تربيتها غلط خالص ونفسي تبطل تطلعلي في كل ابلكيشن كده والله".

ريهام سعيد والطفلة بسنت

ومن التعليقات التي جاءت على حلقة ريهام سعيد في برنامج "صبايا الشمس"، على "فيس بوك": "بجد مستفزة اوي لسة طفلة وبتتكلم كده أومال لما تكبر هتبقى عاملة ازاي والمشكلة إن اللي حواليها شايفينها انها كده جامدة وبتعرف تاخد حقها بقلة الذوق وبطريقتها الغريبة اللي بترد بيها علي الناس دي حقيقي مثال سئ للطفولة ربنا يهديها".

اقرأ أيضًا: بتوقيع خالد يوسف .. هالة صدقي تشارك في رمضان بمسلسل ”سره باتع”

ورد أحد مشاهدي البرنامج على أن حالة بسنت قد تكون تأخر نمو، وكتب: "حتى لو البنت كبيرة وعندها نقص في هرمون النمو يعني مش عندها تأخر عقلي فلأ ده أسلوب بنت ولا طريقة، وفي فرق بين خفة الدم وقلة التربية والجراءة معرفش ليه الناس عملت علاقة طردية بين الحاجتين وكل صفة فيهم بعيدة كل البعد عن التانية".

موضوعات متعلقة