الطريق
الأربعاء 15 مايو 2024 09:16 صـ 7 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

هادي الباجوري عن انتقادات أداء داليا شوقي: الجمهور عندنا ماسك كرباج وسكاكين ”فيديو”

المخرج هادي الباجوري
المخرج هادي الباجوري

حرص المخرج هادي الباجوري، مخرج مسلسل سفاح الجيزة التعليق على الانتقادات التي طالت الفنانة داليا شوقي، بسبب آدائها بالعمل، وذلك خلال مداخلته الهاتفية مع الإعلامية سارة دندراوي ببرنامج "تفاعلكم"، المذاع عبر قناة العربية.

تعليق هادي الباجوري على انتقاد الجمهور للفنانة داليا شوقي

وأعرب المخرج هادي الباجوري خلال حواره مع الإعلامية سارة دندراوي، فقال: "الجمهور عندنا بقى ماسك كرباج، وداليا لما ظهرت في أول 4 حلقات الناس كانوا فراحنين وشايلينها فوق دماغهم، ولما عملت مشهد واحد بس حسوا إنه مبالغ فيه شوية.. مسكوا لها كرباج وسكاكين"

وتابع مخرج مسلسل سفاح الجيزة: "لو فيه واحدة اكتشفت إن زوجها من 4 سنين سفاح وخطف أختها وبيحبها هيكون رد فعلها أي حاجة مش شرط هادي، ولكن السوشيال ميديا بقت كرابيج وسكاكين، قاعدين للناس على الواحدة، وكل شخص بيقول رأيه بشكل عنيف جدا، وحتى لو أداء داليا مبالغ فيه شوية.. أنا المسؤل وشايفها ممثلة شاطرة".

هادي الباجوري يكشف سبب اختيار باسم سرة لدور الضابط

وتحدث المخرج هادي الباجوري على إسناده دور ضابط الشرطة في مسلسله الدرامي الجديد سفاح الجيزة، فقالئ: "الجمهور بيحب يتفرج على الحاجة اللي متعود عليها، ولما بنديله حاجة جديدة بياخد وقت علشان يتقبلها، وليه باسم مايبقاش ضابط، وهي مشكلته إنه دايما كان بيعمل دور بلطجي".

وتابع المخرج هادي الباجوري: "باسم سمرة ممثل شاطر، وأي دور بيعمله مظبوط، وأعتقد إن الجمهور كان في البداية مخطوف ولكن بعد ما شافوا دوره وعلاقته بابنه عرفوا إنه أتقن الدور".

تفاصيل مسلسل سفاح الجيزة

ويشار إلى أن مسلسل سفاح الجيزة من بطولة: أحمد فهمي، صلاح عبد الله، باسم سمرة، حنان يوسف، ركين سعد، ميمي جمال، داليا شوقي، جيهان الشماشرجي، وآخرين، والعمل من تأليف إنجي أبو السعود، وعماد مطر، ومن إخراج هادي الباجوري.

اقرأ أيضا.. هادي الباجوري: أغنية «سفاح الجيزة» كانت من اختيار إنجي أبو السعود