الطريق
الجمعة 19 أبريل 2024 08:32 صـ 10 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

عفاف مصطفى تعتذر لعبد الرحمن أبو زهرة: ”هو في أب بيزعل من ولاده”

عفاف مصطفى
عفاف مصطفى

بعد حالة الجدل التي أثارتها الفنانة عفاف مصطفى، بسبب هجومها على الفنان القدير عبد الرحمن أبو زهرة، وجهت عفاف اعتذارًا عن اساءتها للفنان القدير، من خلال منشور عبر حسابها الخاص بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك".

وكتبت عفاف مصطفى: "من قلبي بقول لحضرتك ما تزعلش، هو فى أب بيزعل من ولاده؟ صحيح حضرتك أب حمش بزياده وده يحسب لحضرتك مش ضدك.. حضرتك قيمه وقامة وتاريخ ورمز فني كبير ربنا يبارك فى عمرك ويعطيك وافر الصحة ما كنتش أدرك الموضوع يوصل كده".

وأضافت: "أنا كتب البوست فى لحظة استرداد زكريات من شغلي وخرجت من المنزل دون أن أتابع النت وعلى ما رجعت وحق الله لقيت الدنيا بقت كده وحذفته مع أول مكالمة من السيد النقيب الدكتور أشرف زكي".

وأكلمت أنها ترجو من عبد الرحمن أبو زهرة أن يسامحها حيث كتبت: "ماتزعلش بقولها لحضرتك مرات ومرات.. حقك عليا يا كبير يا قيمة وقامة.. اديك شفت بعينك قد إيه حب الكره الأرضية ليك.. ربنا يديم عليك زخم الحب والعرفان وقيمتك الكبيرة عند محبيك وجوه القلوب".

وكانت عفاف أثارت ضجة كبيرة، مؤخرًا وأجبرتها نقابة المهن التمثيليلة بحذف منشورها التي هاجمت فيه الفنان القدير عبد الرحمن أبو زهرة، واتهمته بتكبره على الفنانات والإساءة إليهن في اللوكيشن.

وكتبت عفاف، من خلال حسابها الخاص على موقع التواصل الاجتماعى"فيس بوك": "مفيش ممثلة سلمت من لسانك ولا انتقاداتك اللاذعة طول الوقت في اللوكيشنات، خصوصًا الممثلات صغيرات السن الواعدات أو النجمات الصغيرات في اللوكيشنات مابيعجبكش العجب تنتقد حتي عفويتهن وحتي أزيائهن كمان".

اقرأ أيضًا: عبد الرحمن أبو زهرة: ”الناس فهمتني غلط وزوجتي سبب اكتئابي” (فيديو)

 

وتابعت: "لك وقائع عديدة مؤسفة وتتدخل في كل صغيرة وكبيرة وتتدخل في شئون المخرج والإنتاج وتتفلسف طول الوقت وتهدر وقتهم وتشفط الأكسجين من اللوكيشن".

واختتمت: "ده غير العنجهية والتعالي في اللوكيشن.. أنت ممكن تخدع الجمهور؟. لكن فيه اللي يقدر يعرف الحقيقة ويقول للغولة يغولة عينك حمرة .. جاي دلوقت تقول شغلوني وجربوني.. طب غير من نفسك أولا عشان محدش عنده طاقه وطولة بال ليك"