الأربعاء 18 مايو 2022 02:06 صـ 17 شوال 1443هـ
جريدة الطريق
  • WE

رئيس التحرير محمد عبد الجليل

الفن

النقابة خذلته.. مصطفى درويش يكشف المستور عن حالة شريف دسوقي: ”لو النقابة اتحركت كان اتلحق قبل ما يقطعو رجله”

شريف دسوقي
شريف دسوقي

أعرب الفنان مصطفى درويش، عن استيائه من عدم تدخل نقابة المهن التمثيلية، لمعالجة الفنان شريف دسوقي، لإنقاذه قبل أن يتم بتر رجله.

وكشف مصطفى درويش، حقيقة ما تعرض له شريف دسوقتي، عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: "لا حول ولا قوة الا بالله، اللي حصل لشريف دسوقي ده حرام حسبي الله ونعم الوكيل في اللي كان السبب، لو كان حد وقف من النقابة اتحرك قبل ما يتعمل فيه الكارثة دي كان أتلحق بس للأسف النقابة قالت لبدرية طلبة لما إستنجدت بيهم، أصله مش عضو فا مش هينفع نساعده من النقابه بس هنبقي نبعتلك مساعدة كده شخصية".

وأضاف: "طب كنتم روحو هاتوه وقولو لينا، ما كل المنتجين والممثلين معاهم فلوس يا جدعان وكله هيساعده ومحدش هيتأخر حتي كنا شوفنا حل قبل ما تحصل فيه الكارثه دي ويقطعو رجله، ويترمي في مستشفي أقل ما يقال عنها تحت السلم، بجد اللي حصل ده حرام".

اقرأ أيضًا: رغم سلبية المسحة الأخيرة.. تدهور صحة دلال عبد العزيز الجسدية والنفسية

وتابع: "حقك عليا يا شريف سامحني والله ما كنت أعرف أنك في الحاله دي حقك عليا، والله وقدام الجميع أهو والله ما هسيبك لحد ما أموت أنت مسئول مني مسئوليه كاملة، حقك عليا وحقك علينا كلنا، الأستاذ جمال العدل إتكفل بمصاريف المستشفي والعلاج، وأفراد العصابة كلها متكفلة بكل حاجة، والأستاذة كامله جابتله طرف صناعي من أحسن شركة للأطراف الصناعية، شكر لبدرية طلبة إنتي بميت راجل إنتي وناس إسكندرية".

شريف دسوقي مصطفى درويش بدرية طلبة نقابة المهن التمثيلية فن الطريق
بنوووك