الطريق
الجمعة 29 مارس 2024 09:56 صـ 19 رمضان 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
تحرير سعر الصرف وتأثيره على سوق العقارات.. جمعية رجال الأعمال: تكلفة الوحدات السكنية الجديدة سترتفع مصر والأموال الساخنة.. فرص استثمارية وتحديات اقتصادية في مواجهة الحكومة عضو المجلس القومي للمرأة في حوار لـ«الطريق»: المرأة شهدت العصر الذهبي في عهد الرئيس السيسي مصر أول دولة في العالم تضع استراتيجية... سيدات الأهلي يحققن الثنائية المحلية للموسم الثاني على التوالي ”الحشاشين”.. مسلسل يكشف استخدام الإخوان لمفاهيم السمع والطاعة المطلقة 6 جنيهات.. حملة لتثبيت سعر تعريفة التوك توك داخل سمالوط رئيس الوزراء يؤكد ضرورة وضع أجندة تنفيذية لمخرجات المرحلة الأولى للحوار الوطني رسالة جديدة من نتنياهو لعائلات المحتجزين البترول تسدد 30 مليون دولار جزء من مستحقات شركة كابريكورن إنرجي مصرع شاب على يد آخر في مشاجرة بالمنيا مواد غذائية شائعة يحظر تناولها أثناء تفاقم التهاب المعدة جي بي مورجان يتوقع ارتفاع برميل النفط إلى 100 دولار بسبب روسيا

”لحمك حافظ عليه”.. صورة محمد فراج وزوجته بسنت شوقي تشعل السوشيال ميديا

الفنان محمد فراج وزوجته بسنت شوقي
الفنان محمد فراج وزوجته بسنت شوقي

حالة من الجدل ضربت مواقع التواصل الاجتماعي حول الفنان محمد فراج وزوجته الفنانة بسنت شوقي، عقب نشر صورة جديدة تجمعهما، على حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك".

وظهر "فراج" مرتديًا زي رسمي، وزوجته "بسنت" مرتدية فستان أبيض اللون، ويبرز مفاتنها، وهو ما جعل السوشيال ميديا ينقسم بين مؤيد ومعارض على ملابسها.

ومن الجانب المعارض، كتبت هبة عطية، إحدى رواد رواد "فيس بوك"، قائلةً: "لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ليه كده ده خاصتك ولحمك حافظ عليه واتقي الله فيه مكنش العشم فيك ابدا".

وعلقت منار زكرالله، إحدى رواد "فيس بوك": "المشكله يا محمد اننا كل بوست وكل صوره نعاتبك بعشم وزعل أوي تقولش أبن خالتنا..إحساس غريب اوي بين أن الواحد بيحبك بس قرفان منك فاهم أو تحس إنك مش لايق على كده...مش شبهك..فيه حاجه غلط..زعلانين علشانك فعلا وزعلانين أن في مرحلة معينة هنبطل نعاتب ونزعل وهنتأقلم ونبطل نحبك وخلاص".

وشاركت زهراء نجم، بتعليق على صورة الفنان محمد فراج وزوجته بسنت شوقي، قائلةً: "ممكن جدا تكونوا عند ربنا أحسن مننا بس فعلا اللبس ده يبقى ليك لوحدك مش للكون كله كده وتخلي كل واحد يبص عليها ويسمعك كلمة ملهاش لازمة".

وفي الشق المؤيد، علقت نور إسلام، إحدى رواد فيس بوك، قائلةً: "بسم الله ماشاء الله الله اكبر ربنا يحفظكم من العين ويخليكم لبعض..والناس إللي بتسخر من الكورسيه يا بشر ما فيش ست مصرية مبتلبسش كورسيه في المناسبات ده العادي وهي حرة وهي زي القمر في كل حالتها ربنا يحميها يارب ويسعدهم".

اقرأ أيضًا: أول ظهور لـ بسنت شوقي ومحمد فراج بعد زواجهما (صور وفيديو)

وكتبت ياسمين أحمد، إحدى رواد "فيس بوك": "إنتم بتتريقوا ليه على ناس مش شبهكوا ولا شبه تفكيركوا ليه، وليه نقعد نقول كلام على الفاضي وتقل من نفسك..دول ناس عاشوا بطريقة تانية غيرك وغير طريقة تفكيركوا وعاشوا بمبدأ غيرك طول عمرهم مينفعش أجيب المبدء بتاعي وأفضل أقارن بيه أي حد كل واحد عاش بمبدء..مينفعش أفضل أجبر الناس بمبدأي..والناس بتاعة الدين متقولش مش عارف أي عشان إنت مش هتيجي تصلح هنا يعني تمام..ودول غير طريقه تفكيرك..واعتقد الشتايم ملهاش أي لازمة غير بتقل من نفسك..وشايفة أنهم حلوين".