الطريق
الخميس 28 مارس 2024 02:50 مـ 18 رمضان 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

”أكثر واحد حاسس”.. مصطفى شوبير يدعم حارس الزمالك بعد ثلاثية السعودية في كأس العرب

مصطفى شوبير
مصطفى شوبير

وجه مصطفى شوبير حارس مرمى الفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي، رسائل دعم لأحمد نادر السيد حارس الزمالك ومنتخب الشباب، بعد خسارة الفراعنة من منتخب السعودية في بطولة كأس العرب.

وودع منتخب الشباب المصري منافسات بطولة كأس العرب، بعد الهزيمة من نظيره السعودي بثلاثة أهداف مقابل هدفين، في المباراة التي جمعتهما أمس ضمن منافسات نصف النهائي.

وكتب مصطفى شوبير عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك": "كأن فيه قانون خفي ينص على أن ابن أي لاعب سابق ممنوع يغلط أو ممنوع ياخد خبرات، أعتقد أنا أكثر واحد ممكن يكون حاسس باللي بيحصل دلوقتي فيه".

وأضاف :"أحمد نادر السيد جول كبير ومن الطبيعي أن الناس بتتعلم من غلطاتها لغاية ما تموت، مش عايزين واحد عمره 17 أو 18 سنة يغلط يبقي المشكلة عندك أنت مش عند اللي غلط، دي فطرة البشر وطبيعة الناس من أول ما ربنا خلقنا".

اقرأ أيضًا: تعليق مصطفى شوبير بعد استبعاده من قائمة الفراعنة في طوكيو 2020

واختتم: "أعتقد الناس بتتفرج علي اليورو وشافت قد إيه في أخطاء من حراس وبردو فيه تألق طبعًا، بس الخطأ وارد حتى في واحدة من أكبر البطولات اللي بتتلعب في العال وشايفين حد زي كييزا وكاسبر شمايكل أبناء لأساطير وبيلعبوا مع منتخباتهم، بالتوفيق يا أخويا في الجاي إن شاء الله ربنا يكرمك".