الطريق
الجمعة 3 مايو 2024 03:32 مـ 24 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

رغم رسوبه 3 مرات.. أحمد حلمي يوجه نصائح لطلاب الثانوية العامة (فيديو)

أحمد حلمي
أحمد حلمي

شارك الفنان أحمد حلمي متابعيه وجمهوره بمقطع فيديو جديد له يتحدث من خلاله لطلاب الثانوية العامة ويوجه لهم النصائح قبل ساعات من انطلاق الامتحانات.

وعلق على الفيديو الذي نشره عبر صفحته الرسمية بموقع تبادل الصور والفيديوهات "انستجرام": "حبايبي طلاب الثانويه العامة بنين وبنات .. ربنا معاكوا ويوفقكوا وينجحكوا".

وأضاف: "وخدوا بالكوا طبعًا ومحدش يقلع الكمامة وبلاش تجمعات.. مش عايزين ننجح في الثانويه العامة ونسقط في الكورونا.. سهيله بنت أختي ... شدي حيلك وربنا يوفقك يارب".

وقال أحمد حلمي خلال الفيديو الذي نشره: "الفيديو بخصوص امتحانات بكرة وبما إننا بنتكلم عن امتحانات الثانوية العامة اعتقد مفيش حد أحسن مني يتكلم عن الثانوية العامة، لأني خبرة وسقطت فيها 3 سنين بس أنا عايز أقولكم أني كنت في الحقيقة خايف من الامتحانات".

اقرأ أيضًا: بسبب عامل دليفري.. القصة كاملة وراء الهجوم على الإعلامي أسامة منير

وتابع كلامه: "حقيقي السنة الوحيدة اللي ماسقطتش فيها هي اللي مكنتش فيها خايف من الامتحان بجد وتعاملت مع الامتحان على أنه فسفوسة"، موجهًا لهم النصيحة: "مضيعش وقتك في الرعب ووجع البطن وامتحانات الثانوية فسفوسة محدش ياخد باله منها".

وفي نفس السياق، انتهت وزارة التربية والتعليم والتعليم الفني، من التجهيز للجان امتحانات الثانوية العامة، لاستقبال الطلاب غدًا الأحد لأداء امتحان مادة اللغة العربية.

موضوعات متعلقة