الطريق
السبت 20 أبريل 2024 12:11 صـ 10 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

أحمد حلاوة يتحدث عن مواقف جمعته بالزعيم عادل إمام في ”صاحبة السعادة” (فيديو)

أحمد حلاوة
أحمد حلاوة

استضافت الفنانة القديرة إسعاد يونس، الفنان أحمد حلاوة في برنامج "صاحبة السعادة"، المذاع على شاشة قناة "dmc"، أمس الثلاثاء، في تمام الساعة الـ 11 مساء.

اقرأ أيضا: بميني جيب وبوكليت مكشوف البطن.. منى ممدوح تثير ضجة في أحدث ظهور لها

وخلال الحلقة كشف النجم أحمد حلاوة، كيفية الفصل بين حياة الفنان الشخصية والتمثيلية، والإرتجال داخل الشخصية والموقف، وبين الخروج عن النص، وهذا ما يعلمه للطلبة.

وروى أحمد حلاوة، أبرز المواقف الشخصية التي جمعت بينه وبين الزعيم عادل إمام، قائلا: "وإحنا بنشتغل، لازم نقعد نقرا الأول علشان نسمع بعض ونلين الكلام، ومن عادتي ألعب زي العيال الصغيرة وأعيش الدور، وتطلع مني ارتجالات بس في الدور والموقف".

وأضاف أحمد حلاوة حديثه عن الفنان عادل إمام: "في زميل مافيش داعي لذكر اسمه كان معانا، لقاني بارتجل وأستاذ عادل بيقول معايا فارتجل هو كمان، فسأله الكلام ده موجود في النص، قال لأ، فقاله متقولوش".

وعن تجربته مع الزعيم في مسلسل "عفاريت عدلي علام"، قائلة: "كان مكتوب في السيناريو أغني لعمرو دياب، والميوزك بتاع عمرو دياب مش بتاعي.. تخيلت الشخصية كان في يوم من الأيام مونولوجست، وغنيت حاجة تانية، كلهم والأستاذ عادل انبهر".

واختتم حلاة حديثه قائلا: "خلصنا المشهد واتفرج عليه وروح البيت، شوية وتليفون، قال هنعيد المشهد، قلت باين عكيت وزودت.. تاني يوم قال عارفين بأعيد له، عشان المشهد ده بتاع أحمد حلاوة وإنتم غلوشتم عليه".