الإثنين 4 يوليو 2022 02:17 صـ 5 ذو الحجة 1443هـ
جريدة الطريق
  • WE

رئيس التحرير محمد عبد الجليل

التوك شو

حمو بيكا لمنتقدي ”ثروته”: ”اللي يبص لعيشة الناس تحرم عليه عيشته”.. فيديو

جريدة الطريق

ردّ مغني المهرجانات حمو بيكا على من ينظرون لما يتقاضاه من أموال نظير عمله الفني، مقارنةً بأرقام أقل يحصل عليها من حصلوا على شهادات عليا.

وقال خلال لقائه ببرنامج "لحظات جريئة" الذي يُقدّمه الإعلامي أحمد سالم على شاشة "القاهرة والناس"، مساء الاثنين: "اللي بيتكلم على الفلوس كده هيفضل يتكلم كده طول عمره".

اقرأ أيضًا: ليلى عز العرب: طلعت كومبارس صامت وأنا نائب رئيس مجلس إدارة بنك

وأضاف بيكا: "اللي شايف الهرم مقلوب يروح يعدله.. مش لازم يركز في شغله، ممكن يركز في شغله".

وتابع: "لو إنت مهندس هاتني أبقى مهندس زيك.. إنت راجل أهلك صرفوا عليك وخلوك متعلم، لكن أنا راجل شقيت وطلعت من الصفر".

اقرأ أيضًا: كيف يتجنب المواطن شراء لحوم فاسدة؟.. مدير هيئة التفتيش يجيب

وأكمل: "أنا راجل طول حياتي شقيان وتعبان.. كنت باشقى وباتعب وأنام في الصحراء وأنام في التراب وعلى الرمل واللي بيتكلم عني كان بينام على فرشته وأهله بيصرفوا عليه".

واستطرد: "الراجل المهندس يحمد ربنا إن أهله صرفوا عليه وخلوه مهندس، لازم يشغل دماغه.. هو عاوز ينام الفلوس تجيله.. الحياة كده غلط، والمثل بيقول اللي يبص لعيشة الناس تحرم عليه عيشته".

حمو بيكا لحظات جريئة اخبار الفن
بنوووك